Zigbee enheter

Hejsan.
Jag har flera aqara enheter som ligger pÄ min Homey, Jag kan nu inte lÀgga till flera! Jag har ingen gataways utan anvÀnder endast min Homey för dessa enheter i nu lÀget. Finns det nÄgon lösning för mig sÄ jag kan lÀgga till flera enheter!

MVH Mats

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Nu skriver du inte hur mÄnga enheter du lyckats ansluta, men det finns en begrÀnsning pÄ ca 15-20 direktanslutna Zigbee-enheter till Homey. För att ansluta fler behöver dessa anslutas via en eller flera routers. Exempel pÄ en sÄdan Àr Ikeas TrÄdfri signalförstÀrkare. Ju fler routers, ju fler enheter kan du ansluta. Finns en hel del mer info om detta om du söker pÄ forumet.

Mvh
Niclas

Hej Niclas
Tacka för svar först.
Om jag förstÄr dig rÀtt sÄ kan jag öka mina aqara zigbee enheter om jag skaffar Ikeas trÄdfria signalförstÀrkare? Jag har redan uppnÄtt antalet enheter direkt pÄ min Homey Pro. En frÄga till: Sitter nu med en Homey brygga i min hand, har du nÄgot förslag hur jag kan lÀgga den med min Homey Pro.
Med vÀnlig hÀsning Morris

För att kunna ansluta fler zigbee-enheter behövs en eller flera routers. Ikeas TrÄdfri signalförstÀrkare Àr ett exempel pÄ en sÄdan ja.
Har dessvÀrre ingen erfarenhet av den nya Homey Bridge.
Du kan sÀkert hitta mer information om den hÀr pÄ forumet.

Mvh Niclas

Hej Niklas
Tackar för ditt svar, jag införskaffa detta och testar.

Med vÀnlig hÀlsning Morris