Zigbee / innr werkt niet

Goedendag,

Ik heb een 9-tal lampen van INNR (gu10 spots) en die werkten altijd prima met homey en diverse flows. Toevallig vandaag een nieuw T-mobile modem gekregen en het eea opnieuw ingesteld qua ip adres homey etc en WiFi. Alles in huis werkt weer prima, het enige wat niet meer werkt zijn die spotjes. Zigbee menu geeft een foutmelding, de apparaten zijn niet meer vindbaar/ te bedienen en ik kan via de innr app ook geen nieuwe apparaten toevoegen? Ik zie bij alle innr apparaten van die “rondjes draaien”.

  • homey al opnieuw opgestart
  • homey al gereset, fabrieksinstellingen en backup van gisteren erop gezet
  • innr app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Maar ik krijg het niet werkend. Iemand een tip of idee?

Ik vermoed dat de wifi nu op kanaal 11 is gaan zitten, dat kan problemen opleveren:

Ga ik ff checken, bedankt voor de tip!

Maar dat is niet jouw probleem hoor. Zigbee kan dan vertragen of soms verminderd reageren. Niet compleet dood zijn. Als je echt die foutmelding bij zigbee hebt dan is je zigbee chip niet goed geïnitialiseerd. Stekker er uit en opnieuw proberen en soms 20-30 min wachten.

Check ook even developer.athom.com bij de zigbee afdeling . Wellicht geeft dat meer info.

Ps als je echt een nieuwe WiFi hebt en je hebt maar twee van de drie WiFi tekentjes moet je ook ff kijken hoe dat kan… lijkt me vrij ongezond.

M’n nieuwe T mobile modem is inderdaad op kanaal 11 gaan zitten. Die WiFi nu helemaal uitgeschakeld omdat ik toch diverse tp link decos heb als accespoint, en maar 1 WiFi netwerk heb. die scan ik op kanaal 1 (2.4) en kanaal 36(5 ghz). Maar daar kun je de kanalen zelf niet van wijzigen, maar dit heeft eerst ook altijd prima gewerkt.

Kortom, T mobile WiFi is nu uit, was idd kanaal 11, maar nog steeds werkt zigbee niet na een herstart van app en/of homey.

Ga ik ook even proberen! Bij developer zie ik in het zigbee menu ook helemaal niks.

Even voor de duidelijkheid, zag dat mijn uitleg wat kort was, maar , stekker er uit, 15 min wachten, stekker er in dan 30 min wachten. Als het daarna nog niet werkt, dikke kans dat ie stuk is. Succes!:crossed_fingers:

Vanochtend stekker er 30 min uit gehad, ff gekeken direct na opstarten maar nog steeds zigbee niet werkend.

Zal straks nogmaals eens kijken, dan heeft het de hele dag de kans gehad.

Paar keer de tip gevolgd @Martijn_Hoogenbosch, maar helaas nog steeds geen werkende zigbee. In diverse apps nog steeds draaiende cirkels en niks mbt zigbee werkt, of kan ik bij instellingen resetten.

Homey geüpdatet naar de experimentele v5 versie, alles werkt weer!

Eergisteren geüpdatet naar rc43. Innr plugs (Sp-120) toevoegen gaat als een raket. Eerste instantie dacht ik dat ze defect waren :s

Met welke versie van de Innr app heb je dit gedaan dan? Ik wil er 1 toevoegen in de laatste rc van Homey maar er gebeurt niks! App herstart, PtP gedaan!

Koppelen doe ik 30 cm naast mijn Homey! Een bestaande SP120 doet het nog wel gewoon!

Resetten van zigbee netwerk gedaan?

Dat is mijn laatste strohalm aangezien ik dan alle zigbee devices weer moet gaan koppelen en alle flows opnieuw moet instellen :sweat_smile:

Ik heb het gedaan. Gaat als een raket nu. Je ziet precies in de flows als het device is removed.

Dat is waar… alleen moet ik dan al mijn sensoren die met dubbelzijdig tape vast zitten waarschijnlijk gaan loshalen en naast de Homey koppelen!

Maar na nog een keer PtP werkt het gelukkig weer!

Nee! Niet naast Homey koppelen met firmware versie 5. Een voordeel van de Zigbee reset is (onder andere) dat je je mesh veel beter opbouwt. Alle devices op de plek pairen waar ze komen (Dat werkt met V5 wél). Begin met alle stroom aangesloten apparaten (Zigbee routers) beginnend dicht bij Homey en dan naar buiten werken. Als laatste alle batterijdingen. Pairen gaat flitsend, flows repareren is wel even een klus.

Bij mij heeft Homey ook een ander Zigbee kanaal gekozen, ik denk dat dat ook geholpen heeft.

1 Like