Zigbee reset - ook factory restore doen?

Mijn zigbee routeert niet goed (blijkt o.a. uit de check via Geurt Dijker). Ook is de systeembelasting altijd extreem hoog; dit laatste zou volgens Athom liggen aan een zigbee activiteit.

Kortom; ik wil een zigbee reset doen.

Elders wordt uitgelegd om tevens een systeem restore te doen, met behoud van data en daarna zigbee te resetten. Is dit nodig? Of zou ik het bij een zigbee reset moeten laten?

Early 2016 Homey, firmware v5.01

Als je met Athom support in contact bent waarom vraag je dan hier advies?
Is de community zoveel beter?

Je zou m.i. deze methode kunnen proberend maar dat is geen reset maar wen reload van de complete firmware met behoud van data.

De community is absoluut beter… :yum:

Mijn contact met Athom is twee maanden oud en met v4.x Ik weet het dus niet zeker. En, het werkt nu “redelijk”, maar ik ben jaloers op de cpu cijfers aan @Rocodamelshekima.

Ik kijk het nog even aan. Dank oor de reactie @Dijker

Check dan wel even zijn type Homey waarvan hij dat rapporteert.
Controleer ook je eigen flows bijvoorbeeld met een simple log of papertrails of het wel logisch loopt en niet onnodig vaak triggert. Dus niet zoals ergens benoemd 24x60x12 x per dag je lamp schakelen omdat hij 1x aan en 1 x uit moet.

1 Like

Ik heb ook een Homey early 2016 en heb enkel een zigbee reset gedaan omdat de routing niet zichtbaar was en ook enkele Aqara schakelaars begonnen uit te vallen.
Wel eerst alle zigbee routers toevoegen daarna pas de rest van je battety powered zigbee devices.
Alles loopt hier goed nu.

2 Likes

Dank voor de tip.

Het vreemde is dat ik ook lage cpu belasting zie. Maar vervolgens (en dagenlang) 100% plus.

Ik kijk zojuist:

28%

Opeens bizar laag

Ik zie vaak ook cpu belasting van boven de 100% terwijl Homey schijnbaar niet veel te doen heeft.
Heb ook geen flows die te vaak worden getriggerd, daar let ik goed op.
Gelukkig lijkt Homey er geen last van te hebben.
Zo laag als die 28% cpu bij jou heb ik nog niet gezien.
Denk dat een langzaam vollopend ram geheugen eerder een probleem kan geven.
Net de update naar firmware 5.0.2 gedaan en alles draait nog steeds stabiel.
Fingers crossed…

Nu weer netjes op 150% en hoger hoor :stuck_out_tongue_closed_eyes: