Zonnescherm keuze motor en aansturing

zie ook dit filmpje:

Bedankt voor de hulp. Het werkt ! Zowel met de knop als met Homey!!! Dus ik Ben blij.

Nu nog de vraag hoe jullie je flows hebben gemaakt?

Ik wil bijvoorbeeld als het zonnig weer is. Dat het zonnescherm uitgaat en als het opeens enorm bewolkt wordt of regenen /waaien het scherm weer in, maar natuurlijk niet als er een klein wolkje is dat het scherm in en uit gaat.
Gebruiken jullie hiervoor weer apps of een weerstation ?

image

de app heet echter RainRadar:
image

Maar dan gebruik. Je enkel regen en jij hebt een screen / ik heb een zonnescherm

Dit is mijn toepassing voor m’n knikarm zonnescherm, ook gaat hij op de tijd zonsondergang omhoog en is hij voorzien van een trillingsdetector zodat hij omhoog gaat bij veel wind, dit laatste gaat buiten Homey om.

(post withdrawn by author, will be automatically deleted in 24 hours unless flagged)

Ik heb volgende vragen bij gebruik van Fibaro shuttet achter draaiknop:

  1. ik kan mijn fader enkel bedienen van onder naar boven (terwijl een zonnescherm toch verticaal naar beneden gaat:-)
  2. ook na de calibartie rolt mijn zonnescherm net Iets te ver uit, kan je dat verhinderen ?
  3. gebruiken jullie voor zonnescherm met draaiknop ook de instelling Tuimelschakelaar ?

Dit kan je omdraaien bij geavanceerde instellingen van de schutter

Niet via de schutter. Je zonnescherm stopt tegen de mechanische stop van het scherm zelf.
Je zal.de handleiding van je motor moeten zoeken om te kijken of dit veranderd kan. Of in je flow maken dat hij niet verder gaat dan bijv 90%

Bijv iets van:
Als niveau is veranderd

En niveau is hoger dan 90%

Dan set niveau op 90%

3
Geen idee wat je daarmee bedoelt

thanks, Tasz !
ik probeer het uit.

Puntje 3 slaat op schakelaar type : ik zie bij jou pulsschakelaar staan, bij mij heb ik ook deze optie maar staat momenteel op tuimelschakelaar

Trouwens : is het mogelijk om die fibaro 3 te gebruiken ZONDER dat er een afzonderlijke schakelaar aan gekoppeld is (fysiek dan) ?

Aha dat bedoelde je :wink:

Ja dat kan. Ik heb op al mijn Fibaro spul geen schakelaar zitten.
Die instelling heeft bij dan ook geen functie.
Ik stuur alleen maar via homey

Na calibratie kan je de parameter instellingen van de calibratie veranderen via raw commands. Met n flow kan je ze als t goed is uitlezen. Heb het zelf via de HCL gedaan omdat dat een stuk makkelijker werkt met parameters. Als t een somfy motor is kan je de instelling ook veranderen op de motor zelf met de twee inbus schroefjes.

Hangt helemaal af welk type motor. Mijn Somfy motor werkt met twee druk knopjes. Daarom zei ik eerder al om de handleiding van de motor te raadplegen.

Das misschien wel n beter idee dan ja.

Weet iemand of ik de roller schutter van fibaro ook kan gebruiken met een dubbele schakelaar; pijl omhoog / pijl omlaag ?

Ja dat kan, ik gebruik hier ook 2 buiten zonneschermen die zowel met Homey/Fibaro als ook nog steeds handmatig met de originele muurschakelaars omhoog/omlaag kunnen worden bediend.

Top, bedankt!

Ik krijg de Fibaro roller shutter 3 niet goed werkend. Gebruik hem alleen via de Homey, en het aanmelden ervan lukt. Bij de calibratie gaat het rolluik 2-3 sec naar beneden, en naar boven ook 2-3 sec. Als ik de dim functie gebruik, blijft het bij de 2-3 seconden beweging. Het is een Somfy LT motor, die ik normaal met een gewone omhoog/omlaag schakelaar gebruik. Wat doe ik verkeerd?