Zonsopgang, zonsondergang, dag, nacht

Ik vroeg me af of ergens gedocumenteerd staat wat de juiste waarden of tijden zijn voor zonsopgang en zonsondergang. Welke tijden gebruikt Homey?

Wanneer is het voor Homey dag en wanneer nacht?

Wilfried

Als ik in Google zonsondergang intik zegt hij exact de tijd dat mijn Homey het licht aan doet. Waar de lijst vandaan komt weet ik niet maar wel dat het keurig werkt.

Als je het exacter wilt, kun je de app zonnestanden downloaden. Heeft een app config pagina waar je alles qua tijden terug kunt vinden. Niet antwoord op je vraag mar wel een tip :wink:

Allemaal niet nodig hoor, je kan dit vinden in je tag list…

2 Likes

Je voert je locatie in Homey in. Ik neem aan dat zonsopgang, zonsondergang etc. worden berekend op basis van deze gegevens.
Als de gegevens afkomstig zijn van een officiële gegevensbron, of als Homey ze zelf berekent, kan ik niet zeggen. In het internet zijn er echter ontelbare kanten aan die de te laten berekenen zonnestanden kunnen. Het is dus geen geheim.

(I hope the text has been translated understandably: deepl.com)

1 Like

Waar vind je die tags?

Huh?

Ik weet wat een logica is maar niet hoe je bvb het uur kan zien dat Homey gebruikt als zonsondergang

Hoe kan je de inhoud (uur zonsondergang) zien? Dat scherm dat jij toont heb ik nog nergens gevonden

Gevonden :grin:
Thx!

1 Like


Ik zal wel iets fout doen als beginnend homey’er maar ik zie geen waarden staan.

In een flow, voeg tijdelijk bij EN het logica kaartje “… bevat” toe (“… contains” in English)

Als je dan op de tag tikt, zie je in het keuzelijstje dat verschijnt, de waardes achter de tags/variabelen staan.