2e homey beheren voor iemand anders

Als ik een 2e homey ga beheren wat is dan het beste?
1- toevoegen in App en de eigenaar uitnodigen als beheerder?
2- Installeren in de app van de eigenaar en mij toevoegen als beheerder?

Of maakt het niet uit? Het is niet de bedoeling dat hij in mijn homey kan.
Hoor graag jullie mening
Marcel

Volgens mij kan je dat eenvoudig met HDashboard doen.

1 Like

Maakt niet uit. Als je beide Homeys wil combineren in 1 app kan dat met hdashboards. Maar als het puur om toegang gaat maakt het niet uit of je het via methode 1 of 2 doet die je omschrijft.

1 Like

Zolang jij hem niet uitnodigd in jouw Homey, kan hij niet in jouw Homey komen.
Verder maakt het niet uit welke van de 2 opties je gebruikt, eigenaar is wel de enige die op “updaten” kan drukken, dus als je automatische updaten hebt uitstaan wel iets om aan te denken.

1 Like

Homey of Homey Pro?

Voor Pro: (Zie https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360012615814-Adding-managing-removing-user-accounts-on-Homey )

  1. Eigenaar kan Backup abonnement afsluiten (tot 3 Homey 's op Ă©Ă©n Subscription dus je zou het kunnen delen als jij al een Cloud Backup hebt.)
  2. Eigenaar kan Update’s uitvoeren zoals @Caseda aangeeft. (View en Manage )
  3. Eigenaar kan Family beheren (View en Manage )

Verder kies ik er voor beheer voor derden alleen via een 2e (“HomeyAdmin”) Account uit voeren en niet mijn eigen Homey Account. Dan wordt ik niet even “Thuis” gemeld als ik bij ze door de straat kom. :wink:

Zo voorkom ik privacy issue’s en dan log ik in de WebApp wel even onder HomeyAdmin in als ik wat moet doen. en ik laat ze gewoon zelf Owner zijn, ik kan alles wat nodig is als Manager.

Voor Homey Cloud heb je geen keuze:

1 Like

Duidelijk. dank voor de adviezen. het wordt een nieuwe Homey Pro