Aan/afwezigheid werkt niet

aan/afwezigheid werkt niet en ik vraag me af bij welke afstand je gezien wordt als afwezig.
Bij tado was dat in het verleden ook een probleem bij mij, Ik werk te dicht bij mijn huis.
Inmiddels kan je het daar zelf instellen wat de afstand zou moeten zijn wanneer de verwarming zou moeten aanspringen.
De vraag is dus, hoe ver moet je bij je locatie vandaan zijn voordat je afwezig bent.

Ik zat gisteravond in de kroeg 400 meter van mijn huis. Ben in die paar uur 3 x thuis en weer weggegaan zou mooi zijn als we de range in kunnen stellen

Je wil m op 500 meter instellen?

2 Likes

Liever een kleinere radius. Was in de oude app ook mogelijk

Ik denk niet dat je daaraan wat hebt. Het gebruikt domweg de locatie bepaling van het os van je telefoon. En gebruikt een 200/250m radius geloof ik. Dus als je 400m van je huis al aan en afwezig wordt gemeld gaat een kleinere radius alleen maar meer rare meldingen geven. Als je thuis bent bedoel ik dan.
Ik ben er niet van overtuigd of de mogelijkheid geven om de radius zelf in te stellen nou leidt tot voor de gebruiker te verwachten functionaliteit van de aan/afwezigheid detectie.

dat zal wel mee vallen, mijn tado app werkt ook prima met een radius van 150 meter.
Het gaat er alleen om als de radius op bv 3 km staat ik altijd thuis zal zijn ook al ben ik op mijn werk.

Verplaatst naar Nederlands.