Aeotec nano dimmer met push schakelaar

Beste forum leden
ik heb een homey aangeschaft en heb daar een aeotec nano dimmer voor verlichting aangekoppeld.
dat werkt via de app goed maar de verlichting moet ook aan kunnen en dimmen met een push schakelaar.
het werkt wel als ik op de push schakelaar druk dan gaat het licht ook aan maar zodra ik hem los laat gaat het licht uit.
kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos.

Hoi Roy
Dank voor je reactie.
Ik heb al het een en andere geprobeerd met lang indrukken kort en snel indrukken.
Wat zijn flows ?

Voor het veranderen van de instelling voor het gebruik van een Pulsdrukker of Tuimelschakelaar moet je vanuit je Hoofdscherm: “Apparaten” kiezen (onderaan het scherm)
vervolgens zoek je het gewenste apparaat op en drukt er wat langer op, nu krijg je een nieuw zwart-wit scherm en druk je op het tandwieltje rechts-boven.
Vervolgens kies je “Geavanceerde instellingen”, bij Apparaatspecifiek-Ingangen kun je nu de keuze maken voor “Pulsdrukschakelaar”.
Ga met het pijltje links boven 1 pagina terug en bevestig je keuze met het Vinkje rechts boven.

Voor flows kijk je het beste even hier: https://support.athom.com/hc/nl/sections/360002048973-Flow

ja serieus heb hem sinds vandaag en ben geen computerman.

Hoi JP
ja dat had ik gevonden.
schakelaar doet het wel maar als ik hem los laat gaat het licht weer uit.

Dan staat hij nog steeds op Tuimelschakelaar en moet hij dus nog naar Puls- gezet worden.

nee hij staat echt op puls

probeer anders of hij goed reageert als je hem op Tuimel zet.

dan werkt hij niet

ja ik heb hem goed aangesloten

1 Like

Ik ben der uit hij moet op 2-state schakel modus staan pffff eindelijk voor elkaar bedankt voor je hulp.
Groet,
Johan

1 Like