Alternatief voor de slechte zigbee?

Dit gaat over het werkend krijgen van een homey app. HomeyConz genaamd

Dat dacht ik al ja.

Helaas lukt het me nog steeds niet om een API KEY te verkrijgen om de HOMEY app werkend te krijgen. Dus als iemand nog een tip voor me heeft…

Ik gebruik een rest client waarmee ik een post verstuur met het ipadres:poort/api echter krijg ik een fout retour met de tekst “body contains invaild JSON”

De fout is duidelijk, probleem (voor ons) is: wat stuur je precies op? Kun je een screenshot maken, of knippen/plakken welk commando je gebruikt (als je een commandline tool gebruikt)?

De request die ik stuur is http://192.168.xxx.xx:80/api en dan het type POST

Ik krijg het volgende terug

Vreemde is dat, wanneer ik in phoscon NIET op de “link” knop heb gedrukt ik netjes terug krijg dat de knop niet is bediend. De api client ziet de gateway dus wel anders zou die immers niet weten dat de knop niet is bediend (lijkt me)

Als ik de knop niet heb bediend in phoscon krijg ik dit terug

Je laat nu zien wat je terug krijgt, maar wat stuur je op? Wat is de request body die ervoor zorgt dat je die “body contains invalid JSON” error krijgt?

Ik heb de fout boven water, ik vulde geen body in bij de request en ging en dacht dat het ip adres met poortnummer gevolgd door /api voldoende was.

Nu ik de body ook heb ingevuld (het stukje wat tussen accolades staat) werkte het en heb de app nu werkend)

Ik ben helemaal trots en blij dat het gelukt is :relaxed:

3 Likes
2 Likes

Hoi Jan Willem,

Ik probeer ook de api code te krijgen maar het lukt mij niet.
Welk programma gebruik je en wat vul je daar in ?

Ik yarc hiervoor gebruikt

Als ik morgen thuis ben zal ik ff een foto maken van m’n scherm met hie je het exact moet invullen.

Jammer is dat heel veel apparaten nog niet ondersteund worden (HomeyConz), zoals de schakelaars van Xiaomi. Ik weet ook niet wanneer de verwachting is dat dit wel ondersteund wordt. Met welk tempo worden er nieuwe apparaten toegevoegd? Weet iemand dat?

De schakelaars op batterijen werken inmiddels sinds de laatste release. Zowel de 2016 als 2018 versie. Voor de rest is het een kwestie van een verzoekje indienen via github. Hier wordt vrij snel gehoor aan gegeven. Zo had ik binnen 1 week support voor de Hue sensor, de xiaomi switch en de Hue dimmer switch. Hoe meer mensen mee helpen met het aandragen van verzoeken, hoe sneller het gaat.

Hoi @Marcel_Visser, Dat is goed om te horen! Bedankt voor het melden. Ik ga meteen kijken of het werkt. Ik had de Conbee 2 en HomeyConz al geinstalleerd maar dit weerhield mij om het te gebruiken. De schakelaars zijn hetgeen het minst werkt nu.
Goed om te horen dat ze er ook zo actief mee bezig zijn.

1 Like

Inprincipe worden ALLE lampen en slimme stekkers ondersteund die ook ondersteund worden door Dresden/deconz zelf.
Veder de meest gebruikte sensoren en schakelaars van xiaomi, Hue en IKEA. De vibration sensor bijvoorbeeld nog niet, maar aan ondersteuning hiervoor wordt gewerkt. Daarentegen wordt de watersensor nu eindelijk wel weer ondersteund wat nog niet mogelijk was met de huidige aqara Homey app.

Super! Vind je dat allemaal op de Russische site? En het contact leg je ook gewoon daar?

Ja ik kan prima Russisch. Jij niet? :rofl::rofl:

Nee gewoon via Github. In 't Engels

Russisch niet maar wel Kroatisch en het cyrillische alfabet (wel heel lang geldeden hoor). Lijkt er op maar meer dan dat ook niet :wink:
Thanks iig :+1:

Bij deze zoals beloofd een screenshot van wat ik exact heb ingevuld. Let er op dat de body exact goed ingevuld moet worden en dat ook het aantal spaties belangrijk zijn. Dit is even stoeien.

ik weet niet wat ik fout doe maar het lukt niet

Zonder meer informatie weet niemand wat je fout doet. Screenshots, foutmeldingen, uitleg over wat je precies probeert, enzovoort… :blush: