Anna installeren homey

Volgens mij is er nog geen app update geweest maar kon gisteravond wel ineens spontaan de anna toevoegen aan homey via de app :tada:

Dat is voor mij nooit een probleem geweest, vanaf het eerste moment kon ik hem toevoegen. Nu nog schema’s veranderen. Maar Athom kennende komt dat nooit meer.

En heb je nog antwoord ontvangen van iemand van Athom? Of is het ook bij jou oorverdovend stil?

Heb antwoord gehad van plugwise en van athom. Maar het was opgelost zonder aanpassingen van athom dus vermoed dat plugwise een aanpassing in mn anna heeft gemaakt (heb ze toegang verschaft) en spontaan werkte het ineens wel.

Waarom zou je die schema’s überhaupt willen? Das toch suf kun je toch veel beter middels je flows regelen. Met homey heb je er veeeeel meer controle over dan met die simpele schema’s.

Omdat je, zoals ik al eerder zei, het voorverwarmen dan mist. Dat betekent als jij de thermostaat om 08:00 op 21 graden zet dat de verwarming dan om 08:00 wordt gezet. En ook nog eens vol gas.

Als je het schema van Anna gebruikt dan stel je in dat het om 08:00 21 graden moet zijn. Anna bepaald zelf op basis van de opwarmtijd en temperatuur wanneer en hoe hard de verwarming moet werken (moduleren). Dit proces wordt constant geoptimaliseerd door Anna en bespaard gas, maar bovenal brengt comfort.

Zonder schema is Anna slechts een domme thermostaat zoals je die vroeger had (de bekende draaischijf). Dan had je beter een draaischijf kunnen kopen van 3,95.

1 Like

Ik heb sinds vandaag ook de Anna aangeschaft, maar ik krijg deze NIET via Homey toegevoegd. Ik krijg steeds de melding dat er geen apparaten gevonden zijn. Ik zie er nergebs eens instructie staan hoe je Anna in de pairingsmodus zet… please help

Ik zou zeggen, stuur Anna asap terug. Athom steekt er 0,0 tijd in en laat zijn gebruikers verrotten. De komende 23 jaar komt er echt geen werkende app meer.

Bijna 2021. Zoals verwacht geen enkele update vanuit Athom. We kunnen verrekken van de kou, het zal ze een worst zijn. Wees er maar trots op!