[APP][Pro] BLE Christmas lights, Kerst clusterverlichting met bluetooth (Action)

Als je een lamp doneert wil ik het proberen. Geen garantie,want ik moet reverse engineeren, en dat lukt niet altijd afhankelijk van hoe de lamp precies via BLE wordt gestuurd. Stuur me een PM als je dat ziet zitten

Op zich heb ik er wel wat voor over, maar zie dat de goedkoopste meer dan 40 euro is. Dat wordt te gortig. In ieder geval dank voor je antwoord

Alex heeft een Anna’s ledlicht gedoneert. Die is vandaag binnen gekomen. Het resultaat is echter teleurstellend:

Anna’s light is dus een no-can-do :frowning:

werken de Action kerstverlichting van dit jaar ook met dezelfde app?
zag nu gekleurde lampjes en een verpakking met 400 witte lampjes.

1 Like

Probeer het en je weet het :wink:

En laat het ons ook even weten.

1 Like

Ik heb de led van action gelinkt Homey staat op 3M en toch zeer slechte reactie. Uit zetten gaat prima maar aan zetten is een heel gedoe. Aan en uit drukken tot hij alles opeens achter elkaar doet en dan op de juiste moment weer aan zetten. Waarna hij aan blijft licht effecten veranderen gaat ook bijna niet. Homey al herstart samen met lampen stroom afhalen soms wat beter maar gaat amper. Heb de tijd ook genomen om te wachten 5-30sec maar geen verhaal. Misschien wat bugs in? Kan je adviseren / helpen? Of is het Homey en zijn BLE???

Beetje spijtig… op deze manier kan ik geen echte flows bouwen die betrouwbaar zijn.

Mvg Yannick

Hi Yannick

Ik heb mijn kerstverlichting nog niet van de zolder gehaald dit jaar. Vorig jaar deed de app het goed, maar Homey heeft diverse firmware updates gehad waarbij BLE werking is ‘verbeterd’. Het kan zijn dat ik de app code moet aanpassen om meer compatible te zijn met de nieuwe firmware. Ik zal er binnenkort naar kijken.

Hebben andere app gebruikers dezelfde/andere ervaringen dan Yannick?

2 Likes

Ik heb idd dezelfde isseus :slight_smile: voor nu naar een slimme stekker ertussen.

1 Like

Misschien moet de topic title inmiddels ook even aangepast worden? :wink:

1 Like

Hey Robin,

Ik dacht al dat het zo iets zou zijn de laatste update van de app was een jaar geleden. Ik weet dat athom de Bluetooth verbeterd heeft dus ik hoopte meteen dat je dit zou kunnen oplossen. Alvast dank voor het hele snelle antwoord!! :slight_smile:

Als je wat nodig hebt van mij laat maar weten!

1 Like

Ik denk het niet zijn WiFi lampjes dan moet je via de tuya cloud app gaan.

Ik heb een volledig nieuwe versie gemaakt. Hij is nu zo stabiel als mogelijk is met Homey :slight_smile:

Versie 2.0.0:

  • Rewrite to SDK3.
  • Fix Homey fw 5+ compatibility.
  • New queueing system.
  • Improved logs.

Tot Athom hem vrijgeeft is hij hier als testversie te downloaden: BLE Christmas Lights | Homey

3 Likes

Bedankt!

Ben hem zojuist aan het installeren mocht er nog iets niet helemaal gaan dan hoor je van mij.

Dank voor de snelle aanpassing en opvolging!

Met vriendelijke groet,

Yannick Eeckelaert

1 Like

Ik kan deze niet meer terugvinden in de Action om nieuw te kopen :frowning: . Iemand nog andere bronnen?

Ik kan hem ook niet meer vinden. De kleuren ledstrip nog wel:

Hey Robin,

Alles werkt stukken beter dan te voor.
Het zou het leuk zijn mochten we twee licht kransen kunnen koppelen zodat de lampjes synchroon werken als je ze zal zet. Nu gebeurd het dat ze niet gelijk Branden

@Gruijter Ik wil die led strips ook wel bestellen bij Ali
welke versie moet ik dan kiezen ik dacht aan de 5050 versie met bluetooth ?
Moet die muziek functie er bij of is dat niet nodig ?

Ja de 5050 bluetooth. De muziek functie is niet nodig voor Homey, maar kun je denk ik wel combineren als je dat leuk vind.

1 Like

Top. Dank dat je het even laat weten :+1:

Dat kan helaas niet synchroon.

Hallo, zou dat werken? De app hiervoor heet: LED BLE Zo nee, wat voor gekleurde lichtketting zou je aanraden? Bij voorbaat dank!

1 Like