[APP][Pro] BLE Christmas lights, Kerst clusterverlichting met bluetooth (Action)

Dat gaat niet werken zonder app ontwikkeling.

Deze ledstrip werkt al wel met de app : [APP][Pro] LED Kerst clusterverlichting met bluetooth (Action) - #138 by Gruijter

1 Like

Deze app leek veelbelovend.

Helaas bij mij geen reactie van de lampen na het toevoegen. Kan hem wel toevoegen als apparaat en aan/uit zetten (volgens de homey). Maar er gebeurd niks.

In de happylighting app werkt het gewoon prima… Debug zegt dit. Iemand een idee?

2023-06-05T10:41:32.651Z [err] [App] unhandledRejection! Error: Method “Disconnect” with signature “” on interface “org.bluez.Device1” doesn’t exist

at Remote Process
at HomeyClient.emit (/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/HomeyClient.js:44:23)
at Object.emit (/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/manager/ble.js:119:32)
at BlePeripheral.disconnect (/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/BlePeripheral.js:141:26)
at HappyDevice.disconnect (/app/lib/generic_device.js:103:46)
at HappyDevice.sendCommand (/app/lib/generic_device.js:114:9)
at process.processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:95:5)
at async SimpleQ.runQueue (/app/lib/simpleq.js:94:5)
1 Like

BLE is, zeker voor HP2023, nog in ontwikkeling. Ik kijk ieder jaar eind november naar deze app om aanpassingen te doen die in Homey firmware zijn doorgevoerd.
Dus heb geduld, het werkt hopelijk voor kerst :wink:

3 Likes

Snap dat de meeste mensen het dan gebruiken, maar wij hebben deze led gewoon als verlichting geïnstalleerd in huis :-). Ik ga even verder zoeken en anders maar een wifi controller er tussen.

1 Like

Het heeft vorige jaar gewerkt, en nu heel even bij toevoegen en vervolgens verliest hij verbinding!? Voor de zekerheid de verbinding van telefoon uit gezet ivm met het niet dubbel verbonden kunnen zijn maar ook dat helpt in mijn geval niet

Ik haal binnenkort de lampjes weer van zolder. Zal dan de app weer bekijken.
Homey firmware heeft diverse wijzigingen ondergaan mbt BLE het afgelopen jaar, dus dat zal de oorzaak zijn.

1 Like

Dank voor de moeite
:+1::blush:

Ook alvast mijn dank!
Hier ook na een paar tellen de verbinding verbroken.

Peter

Nou ,mijn lichtjes net uit de doos gehaald. Op wat minor stability verbeteringen kan ik eigenlijk niets vinden in de code wat niet voldoet aan de laatste SDK van Homey. Maar op mijn HP2023 krijg ik gewoon geen verbinding met de lampjes. Dezelfde app/code werkt wel op mijn HP2016 en HP2019.

Dus de oplossing is: gooi die HP2023 in de prullenbak (of, je mag hem ook aan mij geven ter recycling). En haal die HP2016/HP2019 uit het vet!

1 Like

Nieuwe versie 2.1.0 is zojuist vrijgegeven in de app store.

  • Stability improvements.

Maar Homey Pro heeft issues met BLE. Dus geeft niet mij of de app de schuld als het niet werkt :slight_smile: :kissing_heart:

hier ook probleem dat de lampjes niet reageren op commando’s , lampjes opnieuw toegevoegd via de lights app functie. dan worden ze gewoon op homey pro 23 gezien, echter totaal geen reactie op de lampjes bij het aansturen.

hopen dat Athom het BLE probleem gaat oplossen, voor de kersttt… :neutral_face:

Jammer dat jou app hier niet meer werkt, na opnieuw instaleren en alles opnieuw herstarten
werkt het ongeveer 1 minuut, daarna niks meer, het wordt er niet beter op met Homey.
Ik gebruikte het altijd om bovenste stuk van kerstboom verlichting te laten knipperen als er
op de bel werd gedrukt, nu maar iets anders bedenken, hier nog de oude Homey 2016 in gebruik.

@Gruijter

Heb je hier over toevallig contact gehad met Athom? ik heb namelijk de hele toko voorzien met kerst verlichting welke automatisch via jou app wordt aangestuurd word, dit werkte altijd perfect en vind het een geweldige app. jammer dat het nu helaas niet werkt door wie zen schuld het dan ook is. zou mooi zijn als er een oplossing voor komt.

Ja heb het gemeld aan Athom, maar bleef stil aan de overkant. Jullie kunnen zelf natuurlijk ook een melding maken. Misschien helpt het als duidelijk wordt dat Rudolph bij meerdere huizen geen landingsbaan meer kan vinden in de nacht🦌

1 Like

Haha ga ik doen💪🏻 hopen dat ze het snel oppakken

Hier zelfde probleem. Bij opnieuw toevoegen van kerstboomverlichting kan ik ze bedienen maar daarna niets meer.

Helaas hier ook het probleem dat ik de lampjes niet kan bedienen. Het zou fijn zijn dat het opgelost kon worden. dan nu eerst maar weer met de tablet bedienen.

Heb ik helaas geen invloed op. Het gaat mis in de Homey firmware.

Robin,

Ik heb contact gehad met Athom hierover, zij willen hier graag in contact met jou over komen.

Wellicht kunnen jullie samen tot een oplossing komen?

Da’s leuk. Maar ook zonder de app, door de BLE developer tools te gebruiken, zie je dat de verbinding niet tot stand komt. Heeft dus niets met mijn app te maken. Als je een naam voor me hebt wil ik dat best nog een keer via slack met ze bespreken, of ze mogen mij via slack een DM sturen (gruijter).