Homey Community Forum

Appartementdeur openen met Homey?

Beste mede Homeygebruikers,

Ik heb al het nodige research gedaan maar ik kom er niet uit.

Even een situatie schets:
Ik woon in een kleinschalig appartementencomplex. De voordeur (hoofddeur van het complex) kan worden geopend met een sleutel of via de intercom met een knop.
Nu lijkt het mij erg handig om de deur te kunnen openen via homey.
De intercom ziet er als volgt uit:

Wanneer de omcirkelde knop is ingedrukt kan de deur open worden geduwd.

Nu zou het volgens mij helemaal niet moeilijk moeten zijn maar mijn kennis op dit gebied is niet voldoende.
Er zit tevens een 24v output in de intercom overigens.

Als de twee metalen onderdelen contact maken gaat de deur dus open. Dus (correct me if I’m wrong) als ik aan beide een kabeltje soldeer en deze twee tegen elkaar houd gaat de deur open. Dan is het alleen nog zaak om hier iets van een z-wave switch tussen te zetten.
Gaat het tot zo ver goed of sla ik volledig de plank mis?

Bestaan er dergelijke switches die te koppelen zijn met homey?

Ik hoop dat iemand kan helpen :slight_smile:

Zojuist deze link voor een garagedeur tegengekomen op dit forum: https://www.vesternet.com/resources/application-notes/apnt-124/

Dit zou moeten werken toch?

1 Like

Ja, mits je de juiste draden hebt gevonden, de fibaro switch zou ik zo instellen dat ie na XXseconden weer “loslaat”… wel even de juiste fibaro switch ( FIBEFGS-212) kopen MET relais functie. de anderen “doen” alleen 220v.

G[quote=“Captaingreenfield, post:1, topic:11761”]
maar mijn kennis op dit gebied is niet voldoende
[/quote]
Zonder electronica kennis zou ik niet aan een print gaan solderen. Als je een te warme bout gebruikt is de hele print kapot.

Je zou de sporen van die “schakelaar” kunnen volgen, ik vermoed dat ze naar een van de schroefjes leiden. Want daar zit de draad naar beneden aan.
Dan is het een stuk simpler: schroefje los, draadje erbij…

Nello aanschaffen als deze compatibel is met jou intercom. Homey heeft hier een app voor.

Leuk ik heb precies de zelfde intercom als jou. ik heb de DIY van Emile gebruikt om mijn portiek te open wat echt perfect werkt. voor een uitleg kijk even hier https://blog.athom.com/opening-apartment-door-remotely-homey/?lang=nl ik heb aan de achterkant van de printplaat twee draden gesoldeerd welke ik aangesloten heb op een relais die Emile in het voorbeeld gebruikt heeft

Bedankt voor jullie reacties!
Zojuist via marktplaats een Qubino Flush 1D Relay gekocht voor 20 euro :slight_smile:

Binnen een kwartiertje zat alles er in en werkt het perfect.

1 Like

Dat was ook nog een goede optie geweest! Maar zit je dan niet met een externe voeding?