Aqara mini switch opnieuw toevoegen

Hoi!

Een tijd geleden had ik een Aqara mini switch in gebruik met Homey, die heb ik later verwijderd en ik wil 'm nu weer gaan gebruiken. Alleen lukt het niet om 'm te pairen met Homey. Ik druk de reset knop 3 seconden in, de led gaat blauw knipperen - zoals de uitleg van de app zegt - maar hij pakt 'm niet op.

Iemand tips?

Pair je deze op zijn β€œnormale” locatie? Of naast Homey? De eerste optie moet de juiste zijn.
Hoe ziet je zigbee mesh er nu uit?
(hier te vinden: Homey Developer Tools)

Ik heb zowel op zijn locatie als vlak bij homey geprobeerd. In de mesh zie ik alleen andere apparaten staan zoals mijn hue lampen, dus zie niet de Aqara switch oid.

Hoeveel zigbee routers (apparaten op 230V) heb je, en hoeveel end-devices (batterij gevoed) ?
Screenshot van het overzicht mag ook.

Thanks! Het zijn allemaal apparaten op stroom, nog geen devices nu in gebruik die op batterij werken. Kan nu ff geen screenshot maken, want op pad :wink:

Al een nieuwe batterij geprobeerd? Tegenwoordig is dichtbij Homey pairen, zeker voor Aqara, juist niet meer aanbevolen. Aqara zoekt namelijk niet snel een nieuwe route en pairen via routers werkt prima. Door op de plek te koppelen pakt de Aqara een goede route en zit je minder snel aan het maximum rechtstreeks aan Homey te koppelen apparaten.

Dat brengt me op de volgende vraag: hoeveel zigbee devices zijn rechtstreeks aan Homey gekoppeld? Als dat richting de 15 gaat zit de rechtstreekse verbindingscapaciteit vol en is alleen via zigbee routers meer aan te sluiten.

Gekke is dat ik beide dingen geprobeerd heb :slight_smile: Op verschillende afstanden, en heb een nieuwe batterij gebruikt.

De aqara knop is denk ik somehow het probleem maar geen idee hoe.

Ik weet even niet hoe ik de aqara knop kan koppelen aan een device ipv aan de homey?

Opgelost!

When in doubt: reboot.

Hahaha ik heb homey helemaal herstart, en voila. Het werkt.

1 Like