ATAG One alternatief

Hallo Allemaal,

Sinds gisteren begonnen met de Homey en werkt heerlijk (kom van Domoticz af). Het enige probleem wat ik ondervind is de verbinding naar mijn ATAG One thermostaat, De app beschikbaar werkt voor mij maar van korte duur en krijg daarna constant time-outs en de verbinding met de ATAG One komt niet meer terug. Ik had in domoticz een interface naar de ATAG One die goed werkte. Is er een optie om via mijn domoticz de ATAG One te regelen (http requests oid)?

OF

Iemand ervaringen met een andere thermostaat die goed werkt met Homey welke een goed alternatief kan zijn voor de ATAG One?

Vriendelijke groet,

Bob

Hier een zéér tevreden gebruiker van Tado (staat nu weer in promo: tado° End of Season Sale)

1 Like

@DidierVU
Heb jij bedraad of draadloos?

Kan ik aan mijn ATAG ketel zomaar een andere thermostaat hangen? Dingen waarop ik moet letten?

Gr. Bob

ik heb een ombouw gedaan van ATAG One naar Tado.
Heel simpel, de draadjes van de thermostaat komen nu op je ketel uit bij de atag poorten, die maak je los en zet je vast op de OpenTherm poorten.
Tado heeft ook een mooie compatibel lijst: https://tado-hc-downloads.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Smart_Thermostat-Compatibility_Guide-NL-V2.1.pdf

1 Like

Bedraad!

Bedankt @matrover . Ga eens op mijn ketel kijken. ik heb nu een ATAG One thermostaat en die is volgens mij al OpenTherm.

@DidierVU En ook verbonden met de Homey via de app? Lees dat ook deze Homey app de verbinding met de TADO verliest? Of werkt dat goed bij jou?

Ja hoor, werkt goed. Ik gebruik de Tado app zelf (dus niet de Homey app) enkel om nieuwe thermostaatkranen toe te voegen (je moet eerst in de Tado app koppelen voor je ze aan Homey kan koppelen).
De rest doe ik allemaal vanuit Homey’s app. 's Avonds gaat de temperatuur netjes naar beneden als ik ga slapen en 's morgens is het alweer warm voor ik beneden kom. Nog maar één keer problemen gehad met de verbinding maar toen lag de hele Tado server uit de lucht, en dan kan je nog gewoon de temperatuur aanpassen via de thermostaat zelf :-).

1 Like

Ik heb ook meerdere goede ervaringen met Tado’s en homey’s

1 Like

Hangt de Tado thermostaat in de cloud?
Waarom hangt die in de cloud bij Tado?

Hij hangt zeker in de cloud @Kees_Van_der_linden . Je hoeft hier niet voor te kiezen, maar dan kun je hem alleen handmatig bedienen (via de thermostaat). De cloud service is verantwoordelijke voor o.a. het bedienen vanaf je telefoon (of door Homey) en biedt daarbij ook betaalde services die je kunt afnemen.

Nou…heb zojuist mijn TADO aangesloten en ziet er veelbelovend uit. Bedankt voor de tips @DidierVU @matrover

Gr. Bob

1 Like

Bediening vanaf mijn telefoon kan wel zonder cloud als ik op het zelfde netwerk (thuis netwerk) zit als de Tado?

Ik heb geen probleem met mijn bedrade ATAG One icm Homey.

@Kees_Van_der_linden. Ik heb zojuist internet eraf gehaald, maar kan dan niet meer de TADO app op de telefoon bedienen. Hij heeft een verbinding met internet nodig zo te zien.

@RAW Dan heb je geluk. Bij mij werkte de app op de Homey en de ATAG One maar heel even. Na een paar uurtjes was de verbinding verbroken en kwam niet meer terug. Alleen het resetten van de router zorgde er voor dat het weer terug kwam. Ik heb alles geprobeerd, zelfs door een dedicated accesspoint te maken voor de ATAG en de Homey, maar het effect bleef hetzelfde (dit om uit te sluiten dat het aan mijn router lag)

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Atag one zone en deze heeft dus nog steeds hetzelfde probleem en wat ik lees zo hier en daar was het in 2021 ook geen nieuw probleem.
Momenteel heb ik wel een 100% Wifi-signaal maar dat is dagen niet het geval geweest en de app snapt er helemaal niets van.
Al contact gehad met Atag Warmte maar daar loop je vooral tegen een muur aan.

Hi John,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
In de Apple homekit werkt het perfect, maar helaas nog niet met de Homey

Bij mij werkt het inmiddels, alles gereset en tot op heden werkt het. Maar ik gebruik geen Homey.