Homey Community Forum

CR123A Opladers

Ik heb twee sensoren beneden hangen die ik gebruik om een variabele te zetten zodat ik kan zien dat er iemand beneden is en daarmee de temp en het licht kan regelen. Het zijn twee CoolCam PIRv2’s. Elke maand moet ik de batterijen vervangen van deze sensoren en ik heb ermee leren leven dat dat zo is helaas. De sensoren die niet constant activeren (hal, overloop) die gaan maanden mee.

Ik heb gezocht maar ik heb geen oplossing gevonden (hier of elders) voor dit probleem. Ik heb daarom een CR123A oplader gekocht maar de batterijen die ik daarmee oplaadt, gaan maar een week mee. Zijn er mensen op het forum die tips hebben over oplaadbare CR123A batterijen of opladers? Ik vind het zo zonde van de batterijen, en het automation deel werkt dan ook niet zo lekker als ik elke maand een batterij moet vervangen. Er zitten geen stroompunten in de buurt.

Dank alvast!
Addy

Je zou eens naar dit soort oplaadbare batterijen kunnen kijken: Real Capaciteit 650Mah 16340 Oplaadbare 3.7V Li Ion 16340 Batterijen CR123A Batterij Voor Led Zaklamp Voor 16340 CR123A Batterij|Oplaadbare Batterijen| - AliExpress

Meestal hebben die een ingebouwde buck/boost converter die meer/langer stroom uit de lithium cell kan persen dan oplaadbare batterijen die met een aparte oplader werken.

1 Like

Het hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf hoe vaak de PIR getriggered word, ik heb er ook eentje in de woonkamer, daarvan heb ik de motion ON time hoger gezet, en ik heb het idee dat hij hierdoor langer met de batterij doet, maar heb het nooit echt objectief gemeten. Zelf gebruik ik momenteel deze oplaadbare batterijen en tot op heden (pas 6 maanden in gebruik) ben ik vrij tevreden.

1 Like