Data

Ik mijn Homey pro bijna een jaar draaien en werkt prima, ik heb V5.0 r56 op dit moment draaien maar ik heb helemaal geen data meer en dan bedoel ik als ik bij inzichten kijk en bijvoorbeeld de buitentemperatuur van de afgelopen dag, week of zo wil bekijken dan heb ik niks staan er staat dan waar de grafiek hoort te staan “ no data”. En dat heb ik overal bij staan , ik heb Homey al gemaild maar daar krijg ik ook geen zinnig antwoord van.
Heeft iemand een idee waarom ik sinds 12 januari ineens geen data meer opsla en geen data van na 12 januari meer zie, daarvoor dus wel, en nee ik heb niets 12 januari veranderd volgens mij , tenminste herinner ik me dat niet.
Als iemand een idee heeft graag, ik gebruik de Homey namelijk graag voor het loggen van data en nu ik ook nog de nieuwe web app heb ( wat eerst ook data aangaf ) ik dit erg graag terug wil

Heb er ook last van, zal vrijwel zeker een bug zijn in de .56 versie.
Melden bij Athom.

Toen ik versie 53 nog had werkte het ook niet , en ik zie echt nergens data, niet in de webapplicatie of waar dan ook,

Bij mij hetzelde, maar vanaf rc 50. Heb een ticket gemaakt, en Athom geeft aan dat de data idd weg is. Het schijnt geen ‘cosmetisch’ probleem te zijn, de data is (bij mij iig) niet meer opgeslagen sinds ik naar rc 50 ging.

Maja, hebbie met expirimentele software. Gelukkig sla ik alles zelf all via een app op in SQL, jammer alleen dat de Insights pagina’s niet meer werken

Hmmm en ik dacht dat ik de enigste was, dus gewoon afwachten maar en hopen dat het goed komt dus

Dit heb ik dus bij alles

Ja, het zelfde bij mij. En de ‘normale’ insights webpagina geen “no data available” weer, tenzij ik een hele lange tijd terug kijk, historische data is er nog wel.

Wat me ook opvalt is dat als ik twee of drie apparaten tegelijk opvraag de nieuwe beta webpagina meld dat Homey offline is, Homey lijkt dan zo druk te zijn dat hij niet meer reageert. De smartphone app kan dan ook ff geen verbinding maken.

Hmmm apart :thinking:. Hier werkt alles wel naar behoren.

Ik heb een mail naar athom gestuurd, daar kreeg ik een mail van terug dat volgens hun alles werkte en hierbij was de mail gesloten, ik heb direct weer een mail gestuurd dat dit niet de bedoeling was en niet met hun antwoord akkoord ben, er zijn dus meer die dit probleem hebben, en Athom doet alsof ze van niks weten, beetje flauw, wees dan eerlijk

En welke versie firmware heb je er op staan dan

Nu RC 56. Maar vorige versies ook geen problemen. Ik draai V5 vanaf de aller eerste vrijgegeven RC.

heel vreemd…

Bon schrok me ff ‘het apenzuur’ bij het lezen van dit topic. Ik heb gelukkig nog data!

@Le_Cactus hoe maak jij deze backup? (SQL)

Zoals eerder aangegeven:
Bij sommige geen en bij sommige wel data.

Moet echt zeggen dat "de nieuwe insight"op de beta pagina een toevoeging is.

Batterij status: Sinds ik Homey heb (early 2016 ver 4.2.0) heeft het nog nooit gewerkt.

nou dit heeft bij altijd gewerkt maar niet het belangrijkste, de log data vindt ik wel belangrijk, ik werk in de installatie techniek, en heb overal temepratuursensoren op mijn verwarmingsinstallatie en dergelijke zitten.
ik heb namelijk een huis van 1935 en deze ben ik aan het aanpassen om deze zo goed mogelijk energie neutraal te maken en nee niet om het milieu, maar om de portomonee zo dicht mogelijk te houden en natuurlijk is het een beetje hobby/werk. daardoor wil ik dus alle temepraturen zo goed mogelijk opslaan en dan als een trend uit te lezen om daaruit mijn conclusie te trekken, maar ja op dit moment werkt de homey niet mee, ook de hulp van Athom zelf laat te wensen over, binnen 1 a 2 dagen bericht op je vraag maar dat komen ze niet na ( zal wel door de corona komen ) ook het antwoord wat ik de eerste keer heb gekregen van Athom is zoals ik al schreef een lachertje

Ik heb een appje gemaakt. Logged bij wijziging van een capability de nieuwe waarde naar een MSSQL tabel, en daarnaast worden ieder 5 minutten alle capabilities van alle devices gelogged. Levert een absurde hoeveelheid data op, maar dan hebbie ook wat :laughing:

Beslist niet release waardig, het is meer een work-in-progress. Ik zit aan te hikken tegen een user interface, en dat komt maar niet van de grond. Ik zou per device en capability kunnen aangeven of deze periodiek (om de x minuten) gelogged mag worden en of het apparaat/capability überhaupt gelogd moet worden. Ik zit nu met b.v. muurpluggen die per minuut -tig logregels aanmaken omdat het voltage veranderd.

Hoop dat hij ooit nog eens releasewaardig word, dan zal ik hem publiceren. Mochten er mensen zijn verstand hebben van hoe ik die UI in elkaar kan knutselen hoor ik het graag.

2 Likes

@Le_Cactus Ziet er stoer uit.

Ik heb in het verleden wel samen op een Pi een setup gemaakt van Grafana & Prometheus. Wil graag zo min mogelijk ‘hobby zaken’ aan het draaien hebben (tijd heb ik gehad). Maar een dump naar een SQL database zou wel handig zijn. ps. Ben zelf ook bezig om zo neutraal mogelijk mijn ‘brak’ te tunen. (energielabel A).

Moet zeggen dat de UI van my.homey.app wel strak uitziet. Alleen heb je er niets aan als de data weg is.