Deurslot..... maar welke

Ik heb m’n Loqed slot nu sinds half december in gebruik. Ik ben zeer tevreden. Ik heb diverse flows en dat werkt feilloos met Loqed. Ik heb ook een Aqara drukknop in de gang om het slot te vergrendelen en te ontgrendelen. Daarnaast gaat het slot d.m.v. Smart Presence op slot als mijn vrouw en ik beide weg gegaan zijn. Goede service ook van de mensen van Loqed! Snel antwoord op vragen en ze denken met je mee.

2 Likes

Beste Wim, heb je een voorbeeld hoe je zo’n flow eruit ziet.

Groeten Paul Hurkmans

Hoi Paul,
allereerst 3 flows wat betreft op slot d.m.v. Smart Presence. Je moet natuurlijk wel eerst Smart Presence goed ingesteld hebben voor de phones van jezelf en van je partner.

Dat is één. Hierna een andere.

Grtz,
Wim

Hoi Paul,
hieronder het vergrendelen en ontgrendelen met een Aqara drukknop.

Hoi Paul,

ik heb er ook een om het slot te vergrendelen om 22:30

Grtz,
Wim

Dank je wim. Het werkt super

Hi Wim,
Volgens mij kun je de 2e flow “absent timer 2” weglaten.
Als de timer op nul komt maar inmiddels is er weer iemand thuis loopt de laatste flow toch niet .

Voor je flows met de Aqara knop:
Ook dit kan met 1 flow minder door de kaarten dit je in de 2e flow bij “then” hebt in de eerste flow erbij te zetten en dan naar beneden te slepen zodat ze in “else” (anders) komen te staan.
Daarna kan de 2e flow vervallen.
Hoe minder flows hoe beter toch :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hoi Martin,
je hebt gelijk. Ik zie het nu ook. (Ik ben nog niet zo lang met flows bezig) Ik heb de Absent timer 2 uit gezet en de Aqara flow aangepast. En die andere Aqara uitgezet natuurlijk. Nu is ie zo.

Thanks!

Ik gebruik al 6 jaar dit slot.


Het is een Koreaans slot van Samsung met rfid, code en vingerafdruk scanner. Er zit ook Zwave op, al gebruik ik het niet omdat het op een andere frequentie zit dan europees Zwave. Heb het via Ebay gekocht en geïmporteerd. Ik wilde graag dit slot met vingerafdruk scanner, omdat m’n kinderen (8 en 10) nogal slordig zijn en ik ze niet toevertrouw met sleutels. Hiervoor hadden we een codeslot, maar toen drukte ze het nummer zo opzichtig in, dat iedereen kon meekijken. En nu kunnen ze prima zelf naar binnen met hun vinger als sleutel. Als de deur dicht zit, zit hij altijd op slot. Hij vergrendeld meteen als je de deur dicht doet. Dus je kan het nooit vergeten op slot te doen. De handel is ook erg handig, je duwt er gewoon tegen aan om de deur te ontgrendelen en open te duwen tegelijkertijd.
1 nadeel, het past niet in een standaard Nederlands deurslot gat. Je zal je eigen deurgat moeten frezen, boren of beitelen.

1 Like

Hi Wim, nog niet helemaal goed zo want in de “and” kolom moet je het 2e kaartje “ a lock is unlocked” weghalen anders is een van beide altijd waar en zal je slot alleen unlocken.
Als je deze weghaald en je drukt op de knop en je slot is unlocked dan is de “and” kolom dus niet waar en zal de “else” kolom gaan werken en je slot locken.

Ok thanks. Ik heb het veranderd en getest. Zo werkt het. Bedankt!

Wat voor type is het? Verkrijgbaar via … Ali express?