Doorbird werkt niet meer met Homey 6.0 met handmatig ip instellen

Dag!

Jarenlang maak ik gebruik van Homey icm Doorbird, altijd zonder enig probleem. Mijn oude Homey (2017) kreeg wat kuren en ben overgestapt op de Homey Pro met de laatste updates. Plotseling werkt Doorbird niet meer icm Homey (de Doorbird zelf werkt wel).

Dit is de situatie:

  1. Ik kan via Homey het ip adres handmatig invoeren (en username etc), dat gaat goed.
  2. Ik kan Doorbird niet automatisch vinden als ik ze wil pairen in Homey.
  3. Doorbird heeft een vast ip-adres.

Na contact met @Phuturist blijkt dat Athom er voor heeft gekozen om het handmatig toevoegen van ip-adressen voor Doorbird (en andere apps) niet meer toe te staan en dat Doorbird alleen automatisch gevonden zou moeten kunnen worden. Het handmatig toevoegen van het ip-adres kan wel, alleen doet Homey dan gewoon alsof het apparaat niet werkt (jaja). Ik kan mij voorstellen dat er (veel) meer mensen zijn die hier tegenaan lopen of gaan lopen.

Het probleem is dat mijn Homey de Doorbird niet automatisch kan vinden op het netwerk, zitten wel beiden in het netwerk (beiden vaste ip-adressen). Mijn router is een TP Link Deco welke goed functioneert.

Vragen:

  1. Heeft iemand suggesties hoe dit probleem op te lossen (Homey ziet Doorbird wél automatisch)?
  2. Waarom heeft Athom voor deze keuze voor gekozen?
  3. Is de keuze van Athom te omzeilen danwel terug te draaien?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Jeroen

Ik neem aan dat je dit naar Athom hebt gestuurd. De reactie zal zijn dat ik mijn app maar moet aanpassen. Dat kan ik je nu al wel voorspellen.

Er is een wonder gebeurt. Ik heb de Doorbird app verwijderd van Homey en deze opnieuw toegevoegd (voor de 3e keer). De eerste 2 keer gebeurde kon ik Doorbird niet zien, vanochtend plotseling wel terwijl er niks aan het netwerk is veranderd.

Case closed in mijn geval. Toch ben ik benieuwd waarom Athom heeft gekozen om het handmatig toevoegen van een Doorbird niet meer toe te staan.