Homey Community Forum

Een Z-wave apparaat toevoegen aan Homey [Howto]

Een Z-wave apparaat toevoegen aan Homey

Deze post is bedoeld om te helpen een Z-wave-apparaat aan Homey toe te voegen.
Er zijn veel posts op het forum waar Z-wave-apparaten niet konden worden toegevoegd en waar staat dat het dan een kapotte Z-wave-chip zou moeten zijn. Ik zeg niet dat dat onmogelijk is, maar meestal kan het worden opgelost met onderstaande stappen.
Als het toevoegen van een Z-wave-apparaat mislukt (om welke reden dan ook), probeer dan onderstaande stappen.
Probeer de stappen met liefde te volgen. Zoals wanneer de PTP aangeeft dat je minstens 10 minuten moet wachten voordat je haar weer aansluit, doe dit alsjeblieft. Ook waar er staat om het apparaat ZEER dichtbij Homey te houden: 10 meter afstand is niet ZEER dichtbij, 10 centimeter wel.
Lees daarom aandachtig en volg de stappen in de juiste volgorde.

Controleer voordat je begint of de app van uw apparaat up-to-date is!
Ga naar /meer /apps en controleer op updates voor de specifieke app voor je apparaat. Of ga naar de [App-store] (https://apps.athom.com/) om de nieuwste versie te bekijken.

Daar gaan we

1. PTP
    1a. Houd het apparaat ZEER dicht bij Homey! Of breng Homey naar het apparaat.
  2. Verwijder het apparaat uit de developer tools (zelfs als het niet is toegevoegd ja!)
  3. Reset het apparaat naar fabrieksinstellingen.
  4. Probeer het opnieuw toe te voegen.
  5. Als het niet lukt, begin je opnieuw vanaf nummer 2.

Disclaimer

Ik zeg niet dat de Z-wave chip niet kapot zou kunnen zijn, ik probeer alleen een beetje te helpen.

P.S.

Als je een toevoeging aan dit bericht hebt, laat het me weten zodat we de Homey-ervaring kunnen verbeteren!

1 Like