Fibaro dimmer 2 plafond

Kan iemand mij helpen met een schema hoe ik de fibaro dimmer in het plafond moet aansluiten? Heb in de schakeldoos beneden geen blauwe draad en wil hem met blauwe draad verbinden zodat ik geen flikkering hen savonds (nachtstroom) om 22.00.

In de schakeldoos beneden zitten bruin en zwart.

Plafond zitten blauw, zwart, en stuk of 6 bruin in een wago klem. Heeft iemand de oplossing hoe ik deze aansluit op de fibaro dimmer.

Beneden zit een enkele pulsdrukker

Mijn vraag is ook, moet ik die bruine draden die bij elkaar in een klem zitten, 1 van los knippen ? En welke dan ?

Als je zo’n vraag stelt, dan kun jer beter van af blijven en er iemand bij halen die er echt verstand van heeft, levensgevaarlijk als je niet weet waarvoor alles dient.

Daarom vraag ik het ook hier, volgende stap was een elektricien bellen, alleen dacht mischien heeft hier iemand er verstand van…

Heel verstandig, deze weet overigens ook de antwoorden op je vragen, dus onnodig dit hier uit te leggen.

Het TF signaal (toon frequentie) wordt per juli 2021 uitgezet.
Zijn we eindelijk af van dat irritante geflikker bij ledverlichting.

Weet niet hoe het zit met fibaro (die heb ik niet) maar die nul-aansluiting biedt geen garantie tegen flikkeren.
Het is vooral erg afhankelijk van de belasting (ledlamp) die eraan hangt…
Ik heb diverse verschillende dimmers (smart en dom, met nul en zonder nul.Heel duur en spotgoedkoop china)
Ik kan bij mij de conlusie niet trekken dat die nul helpt.
Zelfde merk dimmer met nul maar met andere lamp: de een knippert de ander niet.
Diverse dimmers zonder nul die niet flikkeren.

Wachten op juli volgend jaar is de meest reliable oplossing…

Lees ook even hier:
Daar staat niet dat de nil helpt (test met en zonder nul…)
Maar wel dat er firmware is die misschien helpt…

1 Like

Dankjewel voor de duidelijke reacties !