Fibaro modules update met Home center Lite

Ik heb een home center lite kunnen lenen om mijn modules te update.
Alleen nu ben ik bang dat ik het fout doe en al mijn flows en apparaten opnieuw moet invoeren.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
-home center gereset naar fabriek instellingen
-account en inlog gemaakt in home center

Ik dacht te gaan in homey naar:
-settings
-zwave
-Voeg homey toe aan een ander z-wave netwerk
-Waarschuwing Als je homey toevoegd aan een ander netwerk worden al je Z-wave apparaten verwijderd.

Dit wil ik natuurlijk niet. Of kan dit niet anders? Als dit niet anders kan en ik neem een abonnement op backup, kan ik dan alles in één keer terug plaatsen of moet ik dan weer al mijn apparaten koppelen? Of kan ik straks in de fibaro home center homey weer aanwijzen als controller?

Waarom wil je ze allemaal update ?

Ik heb wel eens gelezen dat je ze allemaal moet ontkoppelen van de homey en aanmelden bij de homrcenter

Sommige modules zijn al 5 jaar oud bij mij. Ik ervaar geen problemen, maar ik update ook mijn pc regelmatig ondanks dat windows 95 ook goed werkte :wink:

Ik hou graag alles een beetje up to date.

Je enige mogelijkheid die er is, is wat @arjan_Engelen al aangeeft, alle apparaat excluderen, and includeren in home center om te updaten, vervolgens weer te excluderen in home center om toe te voegen aan Homey, en dus al je flows te moeten repareren.

Athom heeft nooit iets geïmplementeerd om te kunnen dienen als een 2e (slave) controller, en als ik het zo zie gaat dat ook nog lang niet gebeuren (als het ooit gaat gebeuren), die knop zit er puur omdat dit verplicht is door de z-wave association, en geeft dan ook alleen uit dat Homey een basic on/basic off apparaat is. (minimale wat een z-wave apparaat moet hebben)

Oh echt ik dacht dat je hem kon toevoegen als of overzetten als controller.

Als ik ze allemaal exclude ze update.

Kan ik dan mijn backup terugzetten en werkt dan alles weer of moet ik dan alsnog alles aanmelden?

Dit is nooit toegevoegd aan Homey.

Het apparaat denkt dan nog steeds te zijn verbonden aan de home center, dus al zou een backup van homey zelf werken, dit weet dat z-wave apparaat niet.
Het word echt alles opnieuw toevoegen (wat het een totaal nieuw apparaat maakt) en je flows handmatig repareren.

Oke thnx voor de uitleg, ik hoor net dat ik niets ga update.
Dat is me het niet waard. Zijn zo’n 50 modules.