Fibaro smoke detector

Heb de rookdetector fibaro toegevoegd maar als ik rook in blaas gebeurd er niks in homey.detector gaat deze piept.maar geeft precies niks door aan homey.wat doe ik mis. En is het normaal dat enkel temperatuur zichtbaar is.

Dit is wat ik zie

Het zou fijn zijn als je wat meer info gaf. Zoals Homey FW versie en Fibaro app versie.
Hoe meer info je geeft hoe makkelijker het word om een oplossing te zoeken.



is eerste detector pas gekocht,detector reageert als ik hem test met rook maar er verandert niks.

Merk net dat ik ook niks kan aanpassen qua instellingen van de detector in homey krijg dit als ik wil opslaan, iemand idee aan wat dit allemaal kan liggen

Meestal als ik dit soort meldingen heb kan je het relateren aan geen verbinding.

Ook als je enkel de temperatuur kan zien? Of staat dit los er van?

Net zelf ook geprobeerd om de instellingen aan te passen en op te slaan. Dat lukte bij mij wel. Wellicht je fibaro ontkoppelen van homey, resetten naar fabrieksinstellingen en dan weer koppelen. Kans is groot dat dat je probleem oplost

Heb dit al gedaan of dien je voor fabrieksinstellingen iets extra te doen? En hoe doe je dit dan

1 Like

Of dien je een flow te maken om op die streepjes ja of nee te verkrijgen en als dit zo is hoe ziet die glow er uit,heb al es geprobeerd maar lukt niet. Weet ook niet of dit moet, iemand die kan helpen

Kan het nog de afstand tussen Homey en de rookmelder zijn? Ik heb 2 Fibaro motion sensors en verder op dit moment geen andere z-wave spullen. Merk dat het bereik van alleen de z-wave van Homey niet zo ver is.

Maar je de sensor wel wakker ? gezien batterij apparaat gaat deze in slaapstand. Dan kun je geen veranderingen doorvoeren tot dat deze uit slaapstand komt.
Fibaro rookmelder slaapstand

Ook al geprobeerd,als ik in homey development kijk staat iets offline als ik 3x druk effe online en direct terug offline en er staat ook bij unreacheble

Als het de afstand zou zijn wat is de afstand tussen je homey en de rookdetector.
En om zoiets als afstand uit te sluiten zou je hem dichter bij je homey neer kunnen leggen.

Afstand is het niet aangezien ik hem nog niet gemonteerd heb en hem naast homey kan houden

Maybe this can help?

Ligt niet aan de Fibaro. Ik heb 4 Fibaro rookmelders. Ca. een half jaar ofzo terug gaven deze plots geen alarmen meer. Er is een bug bekend bij Athom op github. Ik heb ze nooit meer werkend gekregen voor alarmen, wel temperatuur.

Ik heb een Heiman rookmelder: die werkt perfect.

Hoop dat Athom dit snel oplost. Dit is een van de dingen waarvoor ik een Homey kocht :frowning:

In een andere post Rookmelder push is een oplossing gegeven. Verwijder de rookmelders uit Homey, herstart de Fibaro app en voeg de rookmelders weer toe. Ze reageren dan ook in Homey op echte rook. Helaas nog niet met de test-procedure (3 seconden op de knop drukken). Niet ideaal, maar nu krijg je tenminste een signaal als er rook is en je bent niet thuis.

Is er een manier om de rookmelder in homey te testen? En dan bedoel ik een rookmelding. De testknop werkt idd niet. Wel luide sirene van de Fibaro, maar geen rookmelding in Homey. Volgens de Fibaro handleiding zou een brandmeld event gegenereerd worden als de test knop > 5sec ingedrukt wordt. Homey geeft wel keurig de temperatuursensor van de Fibaro weer. Dus koppeling met Homey is goed. De rookmelder is een beveiligingsapparaat, dus ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat Homey een rookalarm signaleert. Als ik dit topic lees, krijgt mijn vertrouwen wel een deukje.

2 Likes