Google Home: Maakt geen verbinding met Homey meer

Sinds een paar dagen werkt bij mij (en bij twee anderen die ik dit gevraagd heb) het linken van Homey met Google Home niet meer.

Bij het koppelen van Homey in de Google Home app krijg ik: “Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het opnieuw”, na eerst een foutieve melding dat Homey wel gekoppeld zou zijn.

Dezelfde foutmelding kreeg ik als ik (in de Google Home app) probeer mijn Homey apparaten te verversen … (+, apparaat instellen, heb je al iets ingesteld, Homey, controleren op nieuwe apparaten).

Werkt dit bij jullie nog wel?

Sinds vandaag werkt het hier ook niet meer. Heel vervelend

Hello, same for me.
Other accounts links properly, this is a problem with athom servers.

After taking to Google Home and Athom support, it seems that: “speech integration”works, but that “direct integration” fails for everyone on loading/refreshing devices from homey, in the google home app.

I hope for a fix soon.

Hier werkt het sinds kort ook niet meer, het opnieuw koppelen van Homey met Google home geeft een foutmelding!

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Bij mij lukt het ook niet meer met koppelen van de google home met homey. Ik hoop dat ze het snel oplossen.

Graag ook melden bij Google (via chat) & Athom: dan hebben we meer kans op een oplossing:

“Direct integration” Google Home - Homey werkt niet meer.

Bij mij werkt het ook niet meer helaas. Hopelijk is er snel een oplossing.

Ook niet meer werkend en geen mogelijkheid om het in te schakelen.

BRAND BRAND

Ik heb contact gehad met Erik van Athom en volgens hem ligt het aan mijn thuis netwerk. Het is wel erg onwaarschijnlijk nu er dus meerder last van hebben

Er zijn er te veel voor ons netwerk om erbij betrokken te zijn

Ik heb gisteren ook met Erik gesproken (via mail).

Ik heb mijn Homey als “unmanaged device” in mijn netwerk hangen (= geen enkele filter actief), dus ik geloof ook niet dat dit netwerk gerelateerd is.

More likely: de Google home app (of de Homey interface bij/naar Google Home).

Het vervelende is dat ze van Athom volgens mij niet zelf op dit forum actief zijn, dus moeten we ieder voor zich contact met ze opnemen over dit probleem!

Ik heb Erik (en Google) een link gestuurd naar dit topic …

Google antwoord trouwens beter dan verwacht via Facebook messenger :grin: (Maar hebben ook nog geen oplossing …)

2 Likes

Ik had Erik ook de link al gestuurd van dit topic.

Het werkt nog steeds niet, maar de verbindingsfoutmelding verschijnt niet meer. Het is mogelijk dat er een onderhoud aan de gang is.

Ik krijg de melding nog steeds hoor:

:man_shrugging:t3:

Ik kreeg trouwens net antwoord van Athom.
Zij werken nu aan een update van de Google Home intergratie… (Nog even wachten dus …)

Bij mij werkt het weer, ik kon mijn Homey net weer koppelen!