Het grote Homey 2.0.0 stable discussie topic [NL]

Discussie topic over Homey Firmware 2.0.0 Stable om dit gecentraliseerd te houden.

LET OP!!
De desktop app is verdwenen in 2.0 net als dat je niet meer met een browser naar je Homey kunt.
Als je upgrade van 1.5.x naar 2.0 is er geen weg meer terug. Ook niet via “terug naar fabrieksinstellingen”.

Wat is er veranderd in Homey v2.0?

Beschikbare modellen per 15 januari 2019.

Hoe installeer ik de Homey v2.0 update?

Meest gestelde vragen.

Een bug gevonden of een request doen?

Houd het alsjeblieft on topic over Homey firmware 2.0 en de mobiele app.
Berichten die niet over het gebruik van de stabiele 2.0 versie van Homey gaan worden verwijderd.

7 Likes

Ik heb ergens (sorry weet niet meer waar) op het forum gelezen dat mogelijk de microfoon en spraak van homey niet meer werken met v2.0.
Kan iemand die al geupdate heeft dit bevestigen of liever melden dat alles nog werkt. Anders ga ik hem namelijk niet updaten. De communicatie via spraak vind ik van grote waarde bij homey. Ik gebruik het namelijk echt elke dag.

Werkt gewoon nog. Staat wel bij dat ze dat uit kunnen zetten dus weet niet of ze dat ook echt gaan doen.

Je moet het wel zelf aan zetten na de update.
EN: Als je een nieuwe Homey nu zou kopen is de microfoon verwijderd dus dan gaat het zeker niet meer werken!

1 Like

Ik had wat bedenkingen om gelijk te updaten, maar goed, ook wel nieuwsgierig geworden. Update gestart, 20 minuten later een werkende Homey met V2.0. Erg prettig om via de app te werken! Nieuwe flow aanmaken is mijns inziens erg intuïtief en eenvoudig, al begrijp ik de wens voor een desktop/web app ook wel; met complexe flows heb je dan een beter overzicht.

Voor mij werkt alles gelijk en goed, op de NetAtmo app na dan. Da’s de enige die niks meer doet en ook geen devices meer kan toevoegen of vinden.

1 Like

Kan ik beamen. Hier voor zover stabiel en erg fijn om met de telefoon een flowtje aan te maken. Grotere flows is denk ik wat lastiger maar niet onoverkomelijk.

Heb de indruk dat de app in ieder geval een stuk sneller opstart dan de oude versie.

1 Like

Alleen niet meer via de telefoon app

1 Like

Homey 2.0 loop bij mij stabiel.
Maar de Android app überhaupt niet. Kan bij de Android app (actueel versie) geen flows opslaan. Krijg alleen een witte beeld.

Heb Android 9, Sony Xperia XZ1,

App verwijderen en opnieuw installeren kan wel eens helpen.

Gedaan maar help niet. Nu crasht de app waneer ik opslaan wil.

Dan zou ik de cache van de Homey-app een keer leegmaken. Kan ook helpen.

Help ook niet.Nog steeds crasht de app.

homey opnieuw opstarten?

Helaas geen mogelijkheid meer om via de brower te werken (wist ik eigenlijk wel, maar toch jammer als die werkelijkheid wordt. toch fijn om achter een toetsenbord te zitten en met flows en apps te spelen)

Wat ik met name vervelend vind aan het ontbreken van de app is dat ik in de mobile app van bepaalde (HUE) devices een foutmelding krijg. In de browser kon ik zien om welke devices het ging en welke kaart opties ik had meegegeven. In de app is er enkel de melding ‘Dit kaartje in onbeschikbaar’ waarbij ik niet meer weet wat er op dit kaartje stond :frowning:

2 Likes

Heb ik ook gedaan, maar heb nog steeds het probleem. Heb een mail naar de support gestuurd.

Ik zit het allemaal zo te lezen, en vraag me af, hoe werkt de locatie van de nieuwe app. Tenminste, ik neem aan dat die er op zit. Ik heb zelf nog niet geupdate.
Werkt hij zoals die zou moeten, of moet je het nog steeds via owntracks doen?

In de oude app was het voor een gebruiker niet mogelijk om iets te wijzigen. Alleen te bedienen. Nu is het mogelijk om alles aan te passen. Flows te verwijderen etc. En dat mag mijn vrouw niet :thinking: Weet iemand of je hier rechten aan toe kan kennen? Of kan ik beter een dashboard app toevoegen? Die functie hoopte ik tevens in 2.0 te hebben.

1 Like

Opvoeden? :grimacing:

3 Likes

Ik had eerst al de beta 2.0 en zag na het updaten ineens dat de stabiele uit werd gebracht in een paar dagen. Ik had zo iets met de problemen die ik had ik wacht wel even voor ik ga klagen … nu met de stabiele versie heb ik nóg steeds dat mijn aan/afwezigheid niet goed werkt eigenlik helemaal niet automatisch een als ik het in de app op aan/afwezig zet als ik thuis kom dus op aanwezig reageren de lampen ineens maar half of gaan gewoon helemaal niet aan of vaker voorkomend niet meer uit. Dit probleem heb ik ok met slapen en wakker dan kan die mijn lampen ook ineens niet meer vinden de helft van de tijd . Als ik homey opnieuw opstart werkt wel alles gewoon weer tot je weer weg bent geweest of hebt geslapen

1 Like

@Chico
zo gauw de setting is aangezet voor locatie (en permissie heeft gegeven) gebruikt homey de in de OS in gebakken locatie service, voor sommigen werkt dit goed, voor anderen wat minder.
Voor mijzelf heb ik de app moeten uitsluiten van energie besparen, en ook locatie op secuur staan, en dan werkt het redelijk goed, alleen wat sloom wat te maken heeft met een kleine timeout om false triggers tegen te gaan.

@Jurrian_Miedema
Er zit nog geen verschillende niveaus in homey wie wat wel en wat niet mag, er zijn al wel voorbereiding hiervoor genomen, maar is nog niet volledig geimplementeerd, hier zul je dus nog op moeten wachten.
Er zijn nog geen dashboards (naast homekit) die samenwerken met Homey v2, dus dat is helaas nog geen optie.

@dennisje00
Ik neem aan dat je dit al gemeld hebt aan athom? (dit is een community forum waar athom heel vaak niet meeleest)

Inderdaad erg jammer, zelfs onbegrijpelijk, dat dit weggaat.
Ideale functie, "Ik ga slapen"en alle lichten gaan uit.
De microfoonfunctie via de telefoon werkte bij mij prima.
Ik ben nog maar net begonnen maar het verlies aan functies is erg jammer.
De locatie werkt niet meer, dus als ik thuis kom gebeurd er niets meer.
Ik heb een koffiemachine besteld en dacht dat ik die mooi kon aansturen door te roepen “ik ben wakker”.

Er komt hier regelmatig een kleine jongen op bezoek en die vind het prachtig om de tv steeds uit en aan te doen door het te roepen.

Jong geleerd is oud gedaan…, helaas niet uit gedaan bij Athom…
Please laat deze functie bestaan, heeft echt toekomst.

Verder ziet het er inderdaad beter uit, ivm een grote verbouwing (binnen volledig nieuwbouw) zal de komende maanden de demotica groeien, ik hoop dat ik dan weer tevreden ben/blijf.

2 Likes