Hoe gebruik jij de Magister app?

Goed gedaan!

Ik ben nu druk met de netgear app, maar magister staat als volgende op de lijst om te updaten. Ik hoop de oorzaak te kunnen vinden. Ook heeft magister een nieuwe login methodiek ingevoerd, dus ik moet sowieso aan de bak om te zorgen dag de app blijft werken op termijn.

Lijkt wel een dagtaak te worden om al die apps te onderhouden😜

Kan het met de nieuwe login methode maken hebben dat ik het niet voor elkaar krijg in magister in te loggen? Lukt wel in de magister app

@Marcel_Ubels kun je de debug log posten (of naar me sturen in een pm op slack?)

Versie 3.0.5 staat klaar in de appstore. Wat bugfixes zitten er in.

Ik ben nu bezig om de nieuwe autorisatie methode van Magister te implementeren. Is er iemand die niet (meer) kan inloggen met de Homey app?

Beste Gruijter,

Het lukt mij niet om 2 kinderen aan te maken/melden met de nieuwe magister versie 3.0.5
zowel niet op mijn ouder account maar ook niet met login van mijn kinderen.

De naam van de school heb ik inmiddels kunnen achterhalen. Maar bij aanmaken van een nieuw device (kind) krijg ik de melding dat de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet juist zijn.
Proef op de som, direct inloggen in magister lukt wel met deze credentials.

kan je hier iets mee/ mee helpen?

Hallo @Sandeman

Ik zal een geheim met je delen :joy:
Ik ben van plan as weekend een nieuwe beta versie te maken die een andere login methodiek gebruikt (achter de schermen, aan de voorkant zie je geen verschil). Ik hoop dat dat je probleem oplost.

Ik laat in dit forum wel weten als het klaar is. Stay tuned…

1 Like

Super @Gruijter!

Als ik je op één of andere wijze hierin kan ondersteunen dan hoor ik het graag.
Ik zal het forum in de gaten houden. En de bevindingen laten weten.

Hey @Gruijter, ik ben een leerlingen en zit via mijn vaders account (magister) op homey, in de hoop dat Homey mijn begin uren overneemt. Zodat ik een flow zou kunnen maken dat als begintijd dat dat een tijd is in het normale tijd blok, dat hij automatisch mijn wekker zet en de lampen in mijn kamer aan zet. Helaas is dat er niet, zou u daar eens naar willen kijk over daar een mogelijkheid toe is? Overigens als leerling kan ik zelf niet inloggen, maar ik denk dat dat al bekend is gezien het bovenstaande .

hallo @domonerd,

leuk dat je de app gebruikt :sunny:
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met ‘normale tijdblok’. Wil je misschien weten als er lesuitval is het eerste uur? Er staan een paar flow voorbeelden op het oude forum: https://forum.athom.com/discussion/5043/

Wat wil je bereiken met de flow?

Magister 3.1.0 is als beta versie geupload naar de appstore.

  • nieuwe login methode
  • zoek school tijdens pairen
  • bugfix voor cijfers loggen
  • sterk verbeterd algoritme om roosterwijzigingen te detecteren

Met deze release zou iedereen / alle scholen weer moeten kunnen inloggen. Hij is beta omdat er onder de motorkap flinke wijzigingen zijn doorgevoerd. Ik hoor graag jullie feedback of het werkt of niet!

Als je niet wilt wachten tot hij in de appstore staat, kun je hem hier al downloaden:

V3.1.0 is op het beta kanaal NU verkrijgbaar in de appstore:

https://apps.athom.com/app/com.gruijter.magister

Hoi, Ik denk dat met ‘normale tijdblok’ bedoeld wordt dat als het 1e uur les is, de wekker afgaat om XX:XX uur (bijv. 1,5 uur eerder), maar dan eigenlijk een flow met aansturen van verlichting, muziekje, etc. De vraag is of je uit de app halen wat het tijdstip van het daadwerkelijke 1e lesuur is?

Als vader zou ik op basis van het daadwerkelijke 1e uur echter een flow willen maken dat de bouwlamp van 500W wordt aangestuurd, misthoorn schalt en daarna bij voorkeur een flink stuk klassieke muziek wordt ingezet. De kans is aannemelijk dat er dan wél enige beweging ontstaat :joy: :rofl:

Lol😂

Overigens: het tijdstip waarop het eerste lesuur begint is beschikbaar als ‘tag’. Bij uitval van het eerste uur wordt die tag aangepast naar de nieuwe begintijd. In theorie moet je daar wat mee kunnen toch?

3.1.0 werkt prima.
Ik kan weer aanmelden, de school ‘zoekfunctionaliteit’ is heel fijn zo.
Mijn 2 kinderen zitten binnen één scholengemeenschap maar op een andere school.
Ik kan ze nu beiden zonder problemen toevoegen als ‘device’ :wink:

Bedankt @Gruijter

1 Like

Thanx voor de fijne feedback! Goed om te horen dat je blij bent met de app, en nu weet ik dat ik de wijzigingen in de volgende release als stabiele versie voor iedereen kan vrijgeven. :kissing_smiling_eyes:

Magister 3.1.1 staat klaar om goedgekeurd te worden door Athom. Hij is nu stabiel geworden, dus iedereen krijgt deze update.

Wat ik wil bereiken, zoals @Marijn inderdaad sugereerd, een automatische wekker. Om een stuk specifieker te zijn op het moment dat het nog 1 uur duurt tot mijn eerste les op school moet de sonos afspelen e.d. (maar vooral geen bouwlamp van 500w :joy:).
Waar ik dus bang voor ben, mogelijk onnodig, dat als ik het eerste uur pak van lesgewijzigd dat het alleen werkt met uitval of wijziging.
Ik hoop dat u me nu een stuk je beter begrijpt, en sorry voor de late reactie

@domonerd Wat dacht je van deze flow? Je moet dan voor ieder mogelijk startuur wel een aparte flow maken (start 1e uur, start 2e uur, start 3e uur etc). Maar het lijkt me dat je t/m het derde uur wel genoeg hebt. Als je om 11.30 nog niet vanzelf wakker bent heb je een ander probleem :rofl:

De tag start geeft de tijd aan waarop vandaag de eerste les begint. Je moet de tijden natuurlijk aanpassen naar de lestijden op jouw school.

tag%20eerste%20uur

Omdat het vakantie is kan ik hem zelf nog niet testen. Ben benieuwd of deze flow werkt. Laat je het even weten?

Aah zo had ik hem niet verwacht, ik snap je logica nu. Ik gebruik die tags heel weinig en daar ben ik de fout in gegaan. Maar ik snap het nu, thanks!!! Ik laat het je zeker weten.

Wel een logische feature om te willen overigens. Ik ben daarom aan het experimenteren of ik een trigger flowcard kan maken die op een ingestelde tijd voor het eerste lesuur afgaat.