Hoe terug naar lampeninstelling van voor de geactiveerde scene

Graag wil ik enkele scenes configuren (‘borrelscene’ = keukentafel verlichting meer en woonkamer verlichting minder, ‘filmscene’ is alles in keuken uit, led strip aan, woonkamer lichten uit/gedimd).

Hiervoor heb ik een device met meerdere knoppen. Ik kom aardig ver, dus knop X indrukken en dan begint scene X, knop Y indrukken, dan begint scene Y. Kan nog wel wat in gefinetuned worden, maar dat moet goed komen. Ik zou graag het volgende willen weten: Wanneer Scene X is geactiveerd (dus knop X is ingedrukt), wil ik graag dat wanneer ik knop X WEER indruk, de scene stopt en de lampen weer teruggaan naar de ‘oude situatie’. Dat stukje ‘terug naar oude situatie’ (dus de lampenstand van VOOR het activeren van de scene) wil me nog niet echt lukken.

Voor de hand ligt een extra knop maken met de ‘standaard setting’, alleen het kan goed dat bijvoorbeeld de keukenlamp voor het activeren van de filmscene niet aanstond, maar door het activeren van de standaard scene wel aan gaat, dat wil ik dus niet.

Heb gezocht op het forum maar heb het nog niet echt kunnen vinden. Kan iemand me hier mee helpen?

Bekijk de app zone memory eens, denk dat je daar wel wat mee kunt

Ik denk dat Zone Memory inderdaad aan je verwachtingen kan voldoen.

@Arnold_vd_Linden @Martijn_Hoogenbosch Deze ochtend al bezig geweest, werkt prima!! Nog even wat finetunen, maar de basis staat al. Top, bedankt voor de tip!