Hoe wekker geluid af laten spelen bij gemaakte flow?

Inmiddels is alweer het één en ander veranderd. Heb tegenwoordig de app “chronograph” hiervoor in gebruik en start 2 transities als de wekker-flow wordt gestart. 1 Transitie wordt gebruikt voor het licht en de andere transitie voor het volume.

Als je het gewoon aan het licht wilt koppelen kan je een flow maken als “IF, dimniveau is veranderd” , "THEN, zet volume naar, waarbij je bij het volume verwijst naar het kaartje van het dimniveau van je betreffende lamp.

Veel dank voor het reageren.

Als je tijd hebt, zou je dan kort willen uitleggen hoe je een transitie maakt in de “Chronograph” app?

  • Ik klik op “nieuwe flow” in homey;
  • bij “DAN”, selecteer ik de app “Chronograph”;
  • ik selecteer “start of hervat transitie”;
  • ?

Ik kom vervolgens in een veld waar ik de transitie kan maken (denk ik). Ik heb alleen geen idee hoe ik bijvoorbeeld de lampen of het volume aan de transitie koppel. Ik zie wel tags staan, is het de bedoeling dat ik op de een of andere manier andere flows tag?

Veel dank voor je hulp!

Bij deze 3 screenshots van de 3 flows. In de flows waar de helderheid en volume worden ingesteld heb ik de waarde van de transitie gedeeld door 10 en afgerond naar 2 decimalen. Zo krijgen een schaal van 0-3/6 naar 0.01 naar 0.3/0.6 (0.3 als max volume voor het geluid en 0.6 als max helderheid voor het licht.

1 Like

Ik gebruik sinds kort Homey ook als Wakeuplight icm een Kaku dimmer en Google Home Mini (2e versie, dus eigenlijk Google Nest Mini).

Als ik via Google TTS iets laat zeggen op de Home mini laat deze eerst een luid geluid horen, en begint daarna met de tekst. Dat luide geluid is heel irritant; is dat uit te zetten? Mogelijk is het iets van de Google Nest Mini hoor, maar heb eigenlijk geen idee… :frowning:

Bovendien laat Homey zelf ook een geluid horen als de wekker af gaat. Is dat uit te zetten?
De Homey staat in een heel andere ruimte dan mijn slaapkamer nl…

Het Google Home Mini geluid kun je helaas niet uit zetten. dat doet de Google Home Mini zelf, niet Homey.

Voor het geluid dat Homey geeft bij gebruik van een wekker is dat anders
image
Als je de trigger “Een wekker gaat af” gebruikt, dan zal Homey geen geluid meer maken, zoals de onderste regel aangeeft.

Ah, dank je wel.
Dat geluid op de GNM is echt superirritant. Es kijken wat ik daarmee ga doen dan.

Thx voor de tip mbt de wekker. Ik gebruik de trigger "een wekker gaat af over’ en daar wordt het standaard geluid niet vervangen blijkbaar. Ik doe dat omdat ik vòòr de wekker de gordijnen al langzaal wil laten openen. Helaas…

1 Like

Bij gebruik van bovenstaande kaart, kun je het afspelen van het geluid natuurlijk ook vertragen.

Gordijnen openen door een wekker is in de zomer wel leuk als het al licht is, maar niet gedurende de winter, Of je moet pas na 9 uur opstaan?:wink:

Uiteraard. Maar voorlopig is het nog wel ff zomer. En daarom ook de kaku dimmer die de lamp naast mijn bed langzaam aanzet… :wink:

Voor wekker gebruik ik een Sonos 3 speaker, deze geeft geen ongewenste geluiden en kun je via Homey prima radio of andere (soundboard) geluiden laten asfpelen.

Soundboard op een Play3? Dan gebruik je wel een ouwe Sonos app.

  • Currently, the only players that support audio clips are Sonos One, Amp, Play:5 (gen 2), and Beam.

Gebruik eigenlijk alleen radio, maar meen dat URL geluid ook wel werkt.

Maar soundboard dus niet met laatste Sonos app. Werkt wel met de ouwe app. Jammer dat ze dit er uit halen met de smoes dat Sonos dit niet meer toe laat in de nieuwste API. Ze zouden ook gewoon de ouwe API daarvoor kunnen gebruiken lijkt mij.

1 Like

Ik gebruik al meer dan een half jaar Google mini als wekker en dit werkt perfect. Laatst ook voor mijn zoontje geïnstalleerd deze is er erg blij mee. We kunnen de wekker stoppen via een Fibaro button, door lang in te drukken bij kort indrukken wordt er gesnoozed.
Mijn wekker wordt gezet met de IcalCalender App van Rune Moskvil Lyngas. Ik werk in 3 ploegen dus elke week is weer anders. Ik heb mijn ploegen in de agenda staan.

Als iemand belang heeft bij mijn flows dan wil ik ze wel posten.

2 Likes

zeer geintereseerd in je flows werk ook in ploegen diensten in een 6 weeks rooster en wil dat ook via de homey en een google mini gaan regelen.

bvd

Hallo Ferry,

Hier mijn flows:

Deze is om de wekker in te schakelen en deze heb ik voor iedere ploeg:

Ook heb ik hierin variabelen verwerkt voor Vrij/ Weekend:

En:

Deze flows laten het alarm afgaan:

En

Bovenstaande flow starten deze flow:

Om het volume telkens te verhogen:

Snooze functie:

En

Om de wekker te stoppen:

En als backup:

Weekend alles uit weekend aan:

Wat ik nog moet doen is dat als de wekker niet afgaat op de Google home mini er een alarm wordt gezet op mijn telefoon (als backup). Voor mijn Oneplus werkte dit maar ik heb nu een iPhone en moet nog even kijken hoe het weekend te krijgen met de opdrachten app.

Waarschijnlijk kunnen een aantal flows samengevoegd worden. Maar op deze manier vind ik goed.

Ik ben nog aan het kijken naar de H.O.O.P app misschien kan ik wat flows samenvoegen.

3 Likes

Dank je Jeroen daar ga ik even mee puzzelen.

Mooi voorbeeld.
Hier ga ik ook eens mee aan de slag.

Ik vraag me wel af waarom je IcalCalendar en de wekker samen gebruikt?
Kan je niet alleen de IcalCalendar gebruiken als trigger, en dat je de diensten behoud in de agenda app van ios?

Ik gebruik de IcalCalendar app om mijn wekker in te schakelen voor de juiste ploeg.
En kan het ook anders… jazeker. Maar ik vind het op deze manier prettig werken.
Ik zet mijn ploegen in de agenda en wanneer ik een dag vrij ben, vakantie heb dan wordt mijn wekker aangepast.

wat ik gedaan heb, is een speciale agenda gemaakt voor de wekker en die heel toepasselijk “wekker” genoemnd :slight_smile:

met deze siri opdracht zet ik de wekker aan. ik pak de tijd, voeg er een uur aan toe en zet hem dus in agenda wekker.

met icalendar kan ik die uitlezen. omdat de titel altijd is: {wekker} kan ik die daarmee dus heel makkelijk filteren. wel ff de ios agenda publiekelijk maken en in icalendar settings zetten.

met soundboard laat ik dan een geluid afspelen. wat overigens mijn standaard wekker is voor het werk. ik heb mijn werkrooster in mijn Werk agenda staan (een andere agenda dus) en die gaat altijd een uur voor ik moet werken af.

de wekker herhaalt automatisch elke 5 minuten tenzij ik de slaapkamer verlaat. dan is de snoozer uitgeschakeld.

link: Shortcuts

De wekker heb ik ingesteld via Homey en dit werkt allemaal prima. Wanneer mijn wekker niet afgaat wil ik dat Homey de wekker op mijn telefoon laat afgaan. Dit had ik met mijn vorige telefoon( Android) ook zo ingesteld. Maar nu op mijn iPhone krijg ik dat niet voor elkaar. Ik heb geen HomeKit-hub