HomeWizard windmeter

Beste leden,
Ik heb sinds kort een homey en heb tevens een HomeWizard
Nu heb ik de HomeWizard app geïnstalleerd en alles werkt goed dus kan de temperatuur , verwarming uitlezen en regelen maar krijg geen info van de windmeter terwijl ik hem wel kan uitlezen in de HomeWizard
Iemand een idee ?

Yep. Windmeter wordt niet ondersteund door de app.
Als je windmeter van de 433 soort is (de oude) kun je de app voor 433 weersensoren](https://apps.athom.com/app/com.weather-sensors) proberen. Die werkt met vrijwel alle thermometers en windmeters op 433 mhz.
Afstand is wel een dingetje, Homey’s range op 433 is niet al te best. Als je windmeter de nieuwe 868 uitvoering is gaat het helaas niet werken.

Ehh, je hebt gelijk. Nooit gezien… :innocent::blush:
Ga m gelijk eens toevoegen… :grin::laughing:

Hmm, alle waardes blijven inderdaad leeg.

In de weather sensor app doet ie het overigens wel…

Is overigens een known issue zie ik: https://github.com/jeroenbos22/com.homewizard/issues/31

Ja,klopt ,app zegt dat het kan maar ook bij mij blijven ze leeg

Beste Peter
Hoe heb je de windmeter gekoppeld? Krijg dit niet werkend met de andere app

Als je de app opent (Homey app/More/Apps/weather sensors app/Configure app) dan zie je een lijst met devices hij heeft gedetecteerd. Als de windmeter binnen bereik van 433 van Homey is moet hij in dat lijstje verschijnen. Als hij niet verschijnt is het dan hoogstwaarschijnlijk een probleem met de afstand of het is een 868 model.
Pas als hij in dat lijstje staat kun je hem als apparaat toevoegen.

Windmeter word wel nu herkend maar na 5 a 10min is hij ook weer verdwenen uit de lijst.
Ga maar sparen voor een andere windmeter.

Als hij uit de lijst verdwijnt is hij niet (meer) bereikbaar. Dus lijkt me dan echt een probleem met de afstand. Zit er een losse antenne aan? Die zou je evt kunnen vervangen door een andere met iets meer dbi. Bij mij kan dat helaas niet (vaste antenne), dus heb ik de Homey maar voorzien van een betere 433 antenne… :stuck_out_tongue:

hi peter,
Windmeter ligt ongeveer 3 meter van de Homey en verandert ook niet dus zou hij toch in de lijst moeten blijven staan.Staat dus wel in de lijst onder configuratie maar niet in mijn apparaten lijst

Even voor alle zekerheid: ik heb het hier nu over de waether devices app, NIET de Homewizard app.

Je moet hem namelijk nog wel zelf toevoegen als apparaat in je apparaten overzicht. Dat kan echter pas als hij in de ontdekte apparaten lijst van de app staat.
M.a.w. Eerst kijk je of hij ontdekt is door de app (configure app). Als hij daar tussen staat kun je hem toevoegen als apparaat in je apparaten lijst van Homey. Dus apparaat toevoegen, kiezen voor wireless weather app en dan voor “wind”.

Eigenlijk doe je hetzelfde via de HomeWizard app. Je voegt een apparaat toe, kiest HomeWizard en dan voor “windmeter”.

Overigens lijkt de windmeter in de nieuwe beta versie van de HomeWizard goed te werken.

Ja dit gaat over de weather app en als ik dan naar configuratie gaat zie ik hem staan dan voeg ik hem toe in mijn apparaten lijst van homey.Dan werkt hij even maar is naar een paar minuten niet meer aanwezig in de apparaten lijst van homey en zag dat het apparaat niet meer verbonden is dus rode uitroepteken.
Ik kijk even ook naar de Beta versie