Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Werkt dat wel goed? Die registreerd niet je telefoon maar die beacon?
Ziet homey die dan automatisch, gewoon als je in een bepaalde straal komt?

Yep. De beacon. Ongeveer een straal van 8 meter. Werkt overigens nog niet bij homey 2.0

Als dat werkt ga ik ze meteen aanschaffen!
De homey/android precense werkt gewoon niet goed. Ik betwijfel of het wat gaat worden, het probleem ligt niet zozeer bij athom maar heeft met android of specifiek samsung te maken. De device schakelt uit waardoor het niet goed kan werken, althans zo heb ik het eerder begrepen.

Ik ben bang dat die redenatie niet stand houdt. Er zijn andere android apps die het wel goed kunnen. (Geofencing: tado, ifttt, Tasker, hue). Ook is er een mede community member hierboven met een Samsung telefoon waar het weg en thuiskomen met de athom app correct registreert.
Ik zou zeggen dat android en Samsung het niet perse onmogelijk maakt om een goed werkende geofencing functionaliteit middels een athomapp te maken.

Eens. Helaas is dat vertrouwen niet heel hoog. Bij de melding een jaar geleden was er de reactie dat alle resources op het maken van homey 2,0 lag en dat dan gelijk ook een betere geofencing implementatie er zou zijn. Dat maakt nu geen verschil.

Wat je zou kunnen doen is een melding ervan maken. Dan weten ze er in ieder geval van.

Andere apps krijg ik tot nu toe ook niet goed werkend. En idd werd er beloofd dat het in homey 2.0 beter zou moeten werken maar mij is het eigenlijk hetzelfde. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het inmiddels een beetje links laat liggen, als bv zo’n tile goed werkt dan ga ik zoiets gebruiken.

Btw, wie heeft het goed werkend op zn android device? Werkt dar 100% en binnen redelijke tijd van aankomen/gaan?

Als ik zoek op tile pro dan zie ik dat ze een bereik van 80mtr hebben, De tile mate heeft 50mtr bereik. Komt dat omdat het de nieuwe versie is of begrijp ik het verkeerd?

Daar adverteert Tile wel mee, met die afstand die je noemt, maar de werkelijkheid is een aantal meters in een woning of stedelijke omgeving.

Het is wel een interessante oplossing, er is potentie, maar de vraag is of het je woongebied (of hoe noem je zoiets, daar waar je uithangt maar niet beperkt tot je woonkamer) dekt.

Deejaybarney dus. Ook zegt hij wat over traagheid.

Je loopt niet de hele dag met je sleutelbos rond. Als die maar binnen bereik is. Je kunt hem natuurlijk ook gebruiken voor alleen thuiskomst en bij homey detection icm met iftt voor op afwezig zetten

Je zou thuiskomen met ifttt android app kunnen doen wanneer er connectie met het wifinetwerk word gemaakt.

Ik heb m’n sleutelbos juist wel de gehele dag bij me. Verschilt per persoon wat dan een werkbare oplossing kan worden. Maar inderdaad een mix van techniek.
Ik zat zelf als ideetje te denken aan dan maar in elke ruimte en ook buiten motion sensors op te hangen. Wilde m’n vrouw een kat… Hahaha

Eigenlijk is een geofence van circa 200 meter ideaal. Als daar nou iets voor zou zijn :wink:

Ja, klopt. Ik leg hem gewoon neer als ik thuis kom. Gebruik nu tijdelijk gewoon homey icm wifi verbinding via ifttt ap. Dat werkt best ok. Wil je zeker zijn dat je meteen op thuis komt te staan, moet je wel je telefoon even wakker maken. Daar is de tile gewoon de beste oplossing voor

Dit is een van de weinige functies die ik nog gebruik van m’n homewizard; werkt als en tierelier.
De Homewizard schakelt netjes van “Away” naar “Home” op basis van de aanwezigheid van de geregistreerde gebruiker binnen de ingestelde straal rond mijn woning.

Heel bijzonder dat het daar wel werkt. Waar ook iets mee te doen zou kunnen zijn, de hue verlichting. Die fence werkt wel denk ik maar ik heb geen idee hoe groot de radius is. Je kan de hue een lamp laten aanzetten en homey dan laten triggeren om bv ze weer uit te zetten en jezelf op aanwezig. Nadeel is dan dat het maar voor één persoon werkt.

Ow breek me de bek niet open Gert.
Misschien hou ik gewoon te lang vast aan dat één bolletje dat rules them all idee. En moet ik dat gewoon loslaten, diep adem halen en gewoon die techniek pakken die voor m’n voeten ligt die wel werkt.

Zoals ik het begrijp werkt Hue met één user. Dus die ene persoon is dan thuis of niet. Als je meer personen in je huishouden hebt rondlopen knelt dat.
Argh, ik zie dat je dat al opgemerkt hebt in je post.

Ik loop tegen een paar dingen aan met de Homey (rc9):

  1. als ik nu een flow laat uitvoeren (voice) dan voert Homey die uit en zegt vervolgens “geen apparaten met de optie AAN gevonden”… dat is iets nieuws
  2. waarom zie ik in insights niet alle devices?

Kun je de experimental update optie weer uitzetten zodra 2.0 final is uitgekomen zonder een reset?

Even geduld totdat die beacon app weer goed werkt :wink:

1 Like

Die had ik al gevonden :wink: Blijkbaar heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld, de juiste vraag is of dat nog steeds geldt bij 2.0?