Homey Community Forum

Homey built-in presence detection huidige situatie

Zonder data bundel gaat het waarschijnlijk niet werken denk ik. De Homey app heeft dan niet de mogelijkheid om “door te geven” dat je bijna thuis bent.

Dat kan inderdaad niet

Hoe verwacht je dat je telefoon je locatie doorgeeft zonder data? Via rooksignalen misschien!!!

Je locatie kan in jou geval pas doorgegeven worden als je wifi bereik hebt, en dan ben je meestal al thuis

Via GPS zoals navigatie ook werkt. Anyhoe…dat is mijn probleem ook niet. Ik wil niks met geofencing doen. Als ik in de buurt van mijn wifi ben, waar mijn Homey ook aan is gekoppeld, dan ben ik aanwezig. Zo niet, dan niet thuis. Hoe moeilijk kan het zijn als de app op de achtergrond draait en steeds pollt met de Homey app. Overigens registreert Homey zojuist dat ik thuis ben.

Dit draadje gaat over de ingebouwde aanwezigheid detectie.
Er zijn zat draadjes met jou probleem. Gebruik daarvoor de zoek functie

(Overigens. GPS is alleen een ontvanger. Die zend dus niet jou locatie door. Daarvoor heb je toch echt een data verbinding nodig)

Bij mij werkt de thuis detectie al een tijd vlekkeloos inmidds. (Android)
Ik denk alleen dat Android 11 weer roet in het eten kan gooien.
In Android 11 mag een app namelijk niet meer standaard op de achtergrond je lokatie bij houden als dit niet strikt noodzakelijk is.
Dit is iets wat voor thuis detectie van essentieel belang is.
Wat de voorwaarden zijn van Google om dit wel toe te staan of dat je dit zelf aan of uit kan zetten is mij nog onduidelijk.

Wat heb je precies ingesteld op je android toestel? Op mijn Android S9+ werkt het niet altijd goed moet dan echt de app opnieuw starten. Heb nu wel batterij optimalisatie uitgezet voor de Homey app eens kijken of dat beter gaat.

Dat dus :wink:

lessons learned :woozy_face: :
De-activeer de Homey app in datasaver apps die voorkomen dat je Apps 4G gebruiken zoals Datally

Ken je van die klusjes die je uitstelt omdat je er van uit gaat dat het lang duurt? Ik ben er (na ongeveer 6 maanden) toch maar even voor gaan zitten en na een kwartier had ik het ingesteld…:grimacing: Nu een weekje uitgetest en het werkt vooralsnog perfect. :+1:t3:

Nu m’n vriendin nog overtuigen dat Locative ook op haar telefoon moet om te bepalen dat iedereen thuis is of niet…:sweat_smile:

1 Like

Vriendin lukt nog wel(onder enige dwang) maar de Puberkids is een totaal ander verhaal.

1 Like