Homey Community Forum

Homey hittar inte Hue Dimmer Switch

Hej, jag är ny Homey-användare. Jag försöker koppla en nyinköpt Hue Dimmer Switch till Homey (utan Hue-brygga, vilket väl ska funka?). Men Homey får ingen kontakt hur jag än gör. Håller dimmern nära Homey. Jag har provat att trycka på Setup-knappen på dimmern och även att hålla inne “på-knappen”. Har installerat Hue-appen, har startat om Homey och Homey-appen, tagit ut batteriet i dimmern, resetat den… men inget funkar. Det som händer är att jag inte får några instruktioner. Blixtsnabbt flippras de vyerna förbi och så visas meddelandet: “No new devices have been found”. Har sökt forumet och nätet men hittar inget. Jag har till och med bytt Dimmern i tron att den var ett måndagsexemplar, men samma händer med den nya dimmern. Har även upptäckt att samma sak händer om jag försöker lägga till någon annan Hue-device… Något tips?

Hei. Har du fått noen svar? Kjøpte Homey for en uke siden og den finner heller ikke Hue enhetene mine. Heller ikke ID- Lock. Har prøvd alt og er noe oppgitt nå.

Hej @Henrik_Gustafson, har det löst sig för dig?

Hej @Pikkuluokka.
Vilken Hue app använder du och vilka Hue enheter försöker du få in i Homey?

Vilken modell av ID lock använder du?
Börja med att köra settings/z-wave/Remove a Z-wave device och “ta bort” det lås du vill lägga till. Därefter kan du prova att lägga till det igen.

Hej Johan, tack för att du frågar. Jag lyckades inte lägga till Hue fjärr. Jag valde att köra WalMote Quad överallt. Mycket bättre fjärr. Supernöjd.

Mvh Henrik