Homey meldingen smartwatch

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met homey meldingen op een smartwatch? Ben aan het kijken naar een smartwatch en zou mooi zijn als de meldingen op de smartwatch binnen komen.

Hier Homey en apple watch. Werkt perfect met meldingen. Maak daarbij gebruik van de app Galery om het wat mooier te laten lijken. Tevens niet Homey, Nest Hello op het horloge.

1 Like

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie. Leuk om te lezen dat het met een Apple watch werkt. Maar met een Android toestel kom ik niet ver ben ik bang.

Ben benieuwd of er ander ervaring hebben met Android/smartwatch/Homey.

Leuke tip die Gallery app, ik had hem nog niet ontdekt

Ik gebruik een Amazfit GTR. Meldingen komen ook gewoon op het horloge.
Eender welke telefoon of welk horloge, ik denk niet dat je daar problemen zal mee ondervinden.
Mijn vrouw heeft een MiBand 4 en daar werkt het ook mee.

1 Like

Voorbeeld op mijn apple watch met de app locative, voor de geo locatie en gallery voor afbeeldingen en Homeys mobiel push met afbeeldingen

2 Likes

Wij gebruiken hier in het gezin de Samsung Gear smartwatches.
Deze gaan feilloos om met de meldingen van Homey.

Ook de vragen die Homey stelt, krijg ik op de Smartwatches te zien, en kan ik beantwoorden.

Ik heb een fossil smartwatch met een android telefoon en daar zie ik ook de meldingen van Homey. Geen idee over het antwoorden van vragen van Homey, die functionaliteit gebruik ik (nog) niet.

PS Is een Fossil Gen 5 en die Fossil werkt op Wear OS.

Hier ook een MiBand 4. Werkt prima met Homey notificaties.

1 Like

Ik heb een Samsung Active 2, hoe stel ik dit in ergens op de homey of horloge, sorry voor mijn onwetendheid, bij voorbaat mijn dank.

Ik heb een Galaxy Watch en berichten van Homey komen ook gewoon. Ivm een Samsung S9+.
@Fred Om berichten op je horloge te laten komen moet je ze naar je telefoon laten sturen als bv een push bericht. En op je telefoon moet je instellen wat je wel en niet wilt zien op je horloge. Dus welke app wel en welke app geen berichten mag doorsturen naar je horloge.

Dank je wel voor de tip ik ga het meteen instellen

Hey Marcel,

Zou je iets meer willen vertellen over hoe je dat gedaan hebt? Vooral de geo locatie en de afbeeldingen vind ik heel interessant

Groet,
Alex

Redelijk eenvoudig. App locative(ios) installeren en de tutorial van @Rocodamelshekima volgen
Hier.
Met webhooks krijg je daarna een melding als iemand een locatie binnenkomt of verlaat. In dit geval heb ik dus locative op de telefoon van mijn vrouw gezet.
Daarna app Gallery installeren. Zoek een leuk plaatje(in dit geval een Smiley) en upload deze met Gallery.
Daarna een flow, ALS webhook ontvangen, dan mobiel stuur een pushafbeelding. Hier kun je dus afbeeldingen plaatsen die je met Gallery hebt geüpload.

1 Like

Ik gebruik een Apple Watch en dat werkt top samen met Homey.

Als iemand op de deurbel drukt maakt mijn Foscam camera een foto en die foto verstuur ik als afbeelding in een push bericht.

Het type telefoon bepaald wel redelijk wat voor horloge je moet nemen. Met een Android heb je niets aan een Apple Watch. En met een iPhone heb je ook weinig aan een WearOS watch.

Ik heb een iPhone en Apple Watch. Apple stuurt meldingen gewoon door naar je horloge. Recent heb ik bij Homey om een Apple Watch app gevraagd die apart van de iPhone de aanwezigheid kan doorgeven. Dat leken ze een goed idee te vinden (je gaat immers wel eens op pad met Watch en zonder iPhone). Ben benieuwd.

Wauw! dat wil ik ook graag.
Heb je een how to?

Tuurlijk heb ik een how to :grinning:.

Nodig:

  • Camera bij voordeur
  • ‘slimme’ deurbel
  • Foscam app
  • Klik aan klik uit app
  • Homey

Ik heb een Foscam camera bij de voordeur hangen en mijn deurbel is een ouderwetse drukker welke ik aan een een Klik Aan Klik Uit drukker heb gekoppeld (Model: ACDB-7000BC).

Als er iemand op de bel drukt dan laat ik de Foscam camera een ‘snapshot’ nemen.

Via een andere flow die start ‘als de Foscam camera een snapshot heeft gemaakt’ verstuur ik het gemaakte snapshot via ‘verstuur een push afbeelding’ naar mijn mobiele telefoon.

Op mijn Apple Watch verschijnt dan de notificatie als ik mijn iPhone vergrendeld heb.

Hopelijk kun je hier iets mee! Veel succes! :smiley:

1 Like

Robin_Eygelshoven
Zomaar even uit interesse. Waarom stuur je het snapshot niet mee met de eerste flow? Of heb je meerdere flows die de camera triggeren om een snapshot te maken?

Ik heb het ook geprobeerd met een Foscam C1 camera en dat werkt ook nog. Best leuk eigenlijk. Nu nog een camerapositie vinden waar ik ook nog wat aan heb. Tussenmuur is niet echt bijzonder. :grinning:

Het zou ook vanuit 1 flow kunnen inderdaad maar ik had meerdere flows waarmee ik een snapshot verstuur.

Daarnaast meen ik me iets te herinneren dat ik het niet lekker voor elkaar kreeg om het in 1 flow te stoppen. Je weet niet precies hoe lang het duurt voordat een snapshot gemaakt wordt en dan blijf je stoeien met een vertraging. Omdat het voor mij een seintje van de deurbel is wil ik dat zo snel mogelijk weten (dus geen seconde verliezen :stuck_out_tongue_winking_eye:) voordat de pakketbezorger alweer weg is :see_no_evil:.

Door de trigger ‘als snapshot gemaakt is’ te gebruiken is bovenstaande probleem opgelost. Als het snapshot er is wordt het direct verzonden.

1 Like