Homey met Android Smartwatch

Hi,

Zijn er mensen die Homey gebruiken in combinatie met een Android smartwatch?
Zo ja, waarvoor en hoe word deze dan in combinatie met Homey gebruikt?

Groet,
Peter

2 Likes

Dat wil ik ook wel weten.

1 Like

Als je android wear bedoeld, dan kun je gebruiken maken van de app macrodroid op je telefoon. Hiermee kun je zaken vanaf je smartwatch bedienen. En je kunt met macrodroid überhaupt heel veel doen om zaken met Homey te automatiseren

En de app autowear kan icm met macrodroid ook een heleboel. Succes!

Ik zie geen aanknopingspunten met Homey

Sorry, de uitleg was idd een beetje karig.

Macrodroid is een app waarmee je ook soort flows kunt maken; Als dit, dan dat. Als trigger in macrodroid kun je een webhook instellen die je vanuit Homey kunnen laten afgaan en visaversa.

Voorbeeld 1; maak een Homey flow met in de DAN kolom: Logica - - > Maak een webverzoek

In macrodroid maak je een macro aan en daar geef je als trigger: webhook (URL). Dat vind je onder het knopje connectiviteit. Als deze webhook binnenkomt vanuit Homey, kan deze weer iets triggeren op je telefoon. Bijvoorbeeld het volume, je GPS of je wifi instellen, een bepaalde app openen, etc.

Voorbeeld 2: begin met een trigger in macrodroid (die je via je android smartwatch kunt laten afgaan), en geef in de Acties kolom (vergelijkbaar met de DAN kolom in homey) “Open website Http Get” onder het kopje applicaties. Hier geef je de juiste gegevens van Homey op.

In homey maak je dan een flow met ALS Logica - - > webhook ontvangen, en in de DAN kolom wat er moet gebeuren.

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.

Beste Marcel,

“De Juiste gegevens van Homey”, wat zijn die dan?

Als ik bijvoorbeeld met Macrodroid ervoor wil zorgen dat als mijn smartphone verbind met mijn Wifi, dat ik dan als “Thuis” word gezet in mijn Homey. En als ik bijvoorbeeld een X aantal tijd niet meer geconnecteerd ben als “Niet thuis” word gezet…

Ik ben helemaal nieuw in het webhook gebeuren…

Alvast bedankt!!

1 Like

Je hebt daarvoor om te beginnen je homey cloudid nodig. Die kun je hier vinden:

http://developer.athom.com/tools/system

Dan open je macrodroid en begin je met de trigger. In jouw geval, als ik verbinding maak met mijn WiFi thuis.

In de actie kolom navigeer je naar applicaties, en dan naar Open Website/HTTP GET.

Daaar vul je dit in: https://{JOU HOMEY CLOUDID} .connect.athom.com/api/manager/logic/webhook/{IETS WILLEKEURIGS, BIJVOORBEELD: WIFI THUIS}

En dan vink je alleen het 2e vinkje aan (Http get, geen webbrowser)

Vervolgens open je de Homey app en maak je een flow:

ALS Logica, een webhook is ontvangen, en daar onder het kopje event vul je in wat je bedacht hebt. In dit voorbeeld is dat WIFI THUIS

En in de DAN kolom geef je aan dat je dan thuis komt.

Als je dit gelukt is dan snap je het principe denk ik wel en kun je er flink mee expirimenteren.

Andersom kun je dit dus ook toepassen. Dus als er op homey iets gebeurt, dat er dan juist op je telefoon iets wordt getriggert. Mocht je daar niet uitkomen dan laat je het maar weten.

1 Like

DANKJEWEL! Zo simpel kan het dus zijn, als ik in macrodroid test macro doe, dan werkt het alleszins!
Hiermee ga ik aan de slag en experimenteren…

1 Like

Wauw, super goed dat 't je gelukt is! Je kunt er super veel mee. Ook icm met voorwaarden. Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld, dat wanneer ik de volume knoppen van mijn telefoon indruk, EN bepaalde apps zijn geopend, bijvoorbeeld de app waarmee ik mijn tv bedien, dan stuurt hij een webhook naar Homey. En in een Homey flow regelt homey dan weer dat het volume van mijn geluidsinstallatie wordt geregelt. Dus, volume knop omhoog, versterker volume omhoog, en andersom. Werkt super!

Top, daar ga ik me ook eens helemaal in verdiepen. Mogelijkheden zijn dan echt wel eindeloos…!

Je kan ook Homey Wear downloaden.
Is een app voor je homey op je horlogr

Heb je toevallig een voorbeeld van deze flow? Of een screenshot van MacroDroid? Dan kan ik daar ook wat mee gaan proberen! Heb het geprobeerd maar lukt nog niet helemaal…

In de actie/dan kolom wordt er dus een http request naar Homey gestuurd met als voorwaarde dat 1 van de 3 apps die ik geconfigureerd heb op de voorgrond van mijn telefoon wordt uitgevoerd. En daar gebeurt dan dit:

1 Like

Thx ga ik even wat proberen!

Ik denk dat je beter je screenshot van je marcodroid kan aanpassen.
Dit omdat je nu je hele url in de post plaats.
In theorie kan iemand aan de hand van dit url nu je volume bedienen, aangezien hier geen authenticatie op zit.

Ik zag nu ook deze post van iemand die een officiële app wenst (vraagt) (je wordt gevraagd de post te liken als je dat ook wenst)

2 Likes