Homey Community Forum

Homey met Android Smartwatch

Hi,

Zijn er mensen die Homey gebruiken in combinatie met een Android smartwatch?
Zo ja, waarvoor en hoe word deze dan in combinatie met Homey gebruikt?

Groet,
Peter

2 Likes

Dat wil ik ook wel weten.

1 Like

Als je android wear bedoeld, dan kun je gebruiken maken van de app macrodroid op je telefoon. Hiermee kun je zaken vanaf je smartwatch bedienen. En je kunt met macrodroid überhaupt heel veel doen om zaken met Homey te automatiseren

En de app autowear kan icm met macrodroid ook een heleboel. Succes!

Ik zie geen aanknopingspunten met Homey

Sorry, de uitleg was idd een beetje karig.

Macrodroid is een app waarmee je ook soort flows kunt maken; Als dit, dan dat. Als trigger in macrodroid kun je een webhook instellen die je vanuit Homey kunnen laten afgaan en visaversa.

Voorbeeld 1; maak een Homey flow met in de DAN kolom: Logica - - > Maak een webverzoek

In macrodroid maak je een macro aan en daar geef je als trigger: webhook (URL). Dat vind je onder het knopje connectiviteit. Als deze webhook binnenkomt vanuit Homey, kan deze weer iets triggeren op je telefoon. Bijvoorbeeld het volume, je GPS of je wifi instellen, een bepaalde app openen, etc.

Voorbeeld 2: begin met een trigger in macrodroid (die je via je android smartwatch kunt laten afgaan), en geef in de Acties kolom (vergelijkbaar met de DAN kolom in homey) “Open website Http Get” onder het kopje applicaties. Hier geef je de juiste gegevens van Homey op.

In homey maak je dan een flow met ALS Logica - - > webhook ontvangen, en in de DAN kolom wat er moet gebeuren.

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.