Homey och Google Home

Har haft problem att lĂ€nka Homeyn med Google Home. Har kört med engelska GH/GA men den faller hela tiden ifrĂ„n dvs jag kan inte sĂ€ga “Hey Google tell Homey
” för den Ă€r inte lĂ€nkad - via GA kan jag sedan lĂ€nka om men den faller ifrĂ„n alldeles för ofta.

Nu nÀr (Àntligen) Google Home, och sedan tidigare, Google Assistant, kommer pÄ svenska innebÀr det nÄgon skillnad med lÀnkningen, nÄgon som vet?

1 Like

Det finns en jÀttetrÄd om det pÄ gamla forumet, du mÄste byta sprÄk till engleska pÄ mobilen sedan lÀnka, kort o gott det Àr inte bÀrt det, jag satt hela dagen igÄr med det och mitt tips Àr att vÀnta pÄ en bÀttre lösning.

Tack
Har kört precis pÄ beskrivet sÀtt (med engelsk/amerikansk instÀllning). Problemet nu Àr ju att Google Home pratar Svenska och dÄ fÄr jag inte möjlighet att linka Google Home med Homey, eller tÀnker jag fel?
Peter

Jag kom inte lÀngre Àn att Google home sade att den inte hittade en homey fast den var lÀnkad, vilken soppa.

Nu har jag utan problem lyckats lÀnka min homey pÄ denna adress.

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000540d2e807f?hl=en-GB

men inte lyckats fÄ homey att göra nÄgot Àn.

SprÄket pÄ din GH Àr svenska?

Hoppas att man snart ger Homey svenska stöd för Google Home. Just nu sÄ kör jag dubbelsprÄk emot Homey. Lite irriterande med mixen av svenska och engelska. Fungerar men ja inte direkt anvÀndar vÀnligt

Min kĂ€nsla Ă€r att det Ă€r lĂ„ngt borta. Tror att jag kommer köra ”pratversionen” via GA/GH genom Googles eget grĂ€nssnitt. Kör nu IKEA trĂ„dfri sĂ„ mycket det gĂ„r, dĂ€remot timers Ă€r klockrent med Homey.

Helt sant. Jag kör lite blandat mellan Ikea och Hue rakt pÄ Homey. TÀnkte modda Homeyn med externa Antenner. Kan bli ett mindre skoj projekt att roa sig med. Det gÄr ju pcksÄ iof att köra IFTTT spÄret för att fÄ svenska men det Àr inge vidare praktiskt. Som sagt fÄr vÀll hoppas pÄ att nÀr dom Àr fÀrdiga med 2.0 att det kommer lite sprÄkstöd.

// Ted

Är vĂ€l det det handlar om. Hur ofta IFTTT vill man ha? För egen del kĂ€nns timerfunktionen viktigast. Sedan Ă€r det ju en pervers njutning nĂ€r man fĂ„r till IFTTT pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.

Homey now works with Google Assistant

Jag vill kunna koppla min Homey till Google Home sÄ att jag kan hantera saker som annars inte gÄr att hantera via Google Home men har inte lyckats - det stÄr pÄ mitt Google konto att mitt Homey konto har kopplats men jag ser inte Homey som en kopplad Service i Google Home och enheterna Àr inte tillgÀngliga. Jag har försökt med allt - nÄgon tips att lösa detta?

Jag antar att du kollat hÀr?

MÄste homey ha svens sprÄk för att fungera med svensk Google home enhet?
Har alla enheter nÀr jag loggar in pÄ Google home, men inga omando fungerar.
Vad jag Àn sÀger sÄ sÀger den att den kan tyvÀr inte hjÀlpa mig.
Övriga kommando till Google fungerar men ej dem som har med homey att göra.
Det fungerade i nÄn dag i början nÀr jag köpte Google home men helt plötsligt slutade det att fungera.
Enheterna Àr sammankopplade för kan styra alla saker direkt i home appen pÄ mobilen.
Det har fungerat i början för nÄgra veckor sedan.
DĂ„ talade jag svenska “ok Google” “slĂ€ck ljuset i hallen”
NÄgon som har idé vad kan ha hÀnt?
Har uppdaterat homey till senaste med svensk sprÄk, dock kör jag fortfarande engelska i homey.

Japp-jag lyckas inte. Den faller pÄ nÄt sÀtt pÄ sista delen av processen. Kan nÄgon med mer erfarenhet hjÀlpa mig lösa detta? Har det bara funkat för er som det visas i Athoms film? Jag vill kunna kontrollera i Google Assistant de enheterna som stöds inte direkt

NĂ€r det slutar svara för mig sĂ„ brukar jag sĂ€ga till Google Home, “Synka enheter”. DĂ„ har det hoppat igĂ„ng igen.

"Synca enheter " funkar inte heller. Den söger som vanligt att den kan inte hjÀlpa mig med detta pch den lÀr sig saker varje dag.
MisstÀnker att Google Home fÄr söka sig ett annat hem snart :blush:

Hej, sitter med problemet att nÀr jag uppdaterar rum och liknande i Homey sÄ skapas inte de rum med enheterna i Google Home?
Jag kan inte se mina sensorer, ska inte zoner uppdateras i Google Home om det skapats nya i Homey?
Har kört “synk devices”

Tror inte det finns nĂ„gon sĂ„dan koppling mellan Homey och Google Home. Tycker alltid jag fĂ„tt skapa rum i Google Home och manuellt flytta runt enheter dit dĂ€r de hör hemma. En finess med det Ă€r att jag kan flytta enheter jag inte vill ha synliga i Google Home till ett annat “hem”.
Men helt nya enheter borde initialt hamna under “LĂ€nkat till dig” eller “Övriga enheter” i Google Home, gör de inte det?