Homey Community

Homey och Google Home

Har haft problem att länka Homeyn med Google Home. Har kört med engelska GH/GA men den faller hela tiden ifrån dvs jag kan inte säga “Hey Google tell Homey…” för den är inte länkad - via GA kan jag sedan länka om men den faller ifrån alldeles för ofta.

Nu när (äntligen) Google Home, och sedan tidigare, Google Assistant, kommer på svenska innebär det någon skillnad med länkningen, någon som vet?

Det finns en jättetråd om det på gamla forumet, du måste byta språk till engleska på mobilen sedan länka, kort o gott det är inte bärt det, jag satt hela dagen igår med det och mitt tips är att vänta på en bättre lösning.

Tack
Har kört precis på beskrivet sätt (med engelsk/amerikansk inställning). Problemet nu är ju att Google Home pratar Svenska och då får jag inte möjlighet att linka Google Home med Homey, eller tänker jag fel?
Peter

Jag kom inte längre än att Google home sade att den inte hittade en homey fast den var länkad, vilken soppa.

Nu har jag utan problem lyckats länka min homey på denna adress.

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000540d2e807f?hl=en-GB

men inte lyckats få homey att göra något än.

Språket på din GH är svenska?

Hoppas att man snart ger Homey svenska stöd för Google Home. Just nu så kör jag dubbelspråk emot Homey. Lite irriterande med mixen av svenska och engelska. Fungerar men ja inte direkt användar vänligt

Min känsla är att det är långt borta. Tror att jag kommer köra ”pratversionen” via GA/GH genom Googles eget gränssnitt. Kör nu IKEA trådfri så mycket det går, däremot timers är klockrent med Homey.

Helt sant. Jag kör lite blandat mellan Ikea och Hue rakt på Homey. Tänkte modda Homeyn med externa Antenner. Kan bli ett mindre skoj projekt att roa sig med. Det går ju pckså iof att köra IFTTT spåret för att få svenska men det är inge vidare praktiskt. Som sagt får väll hoppas på att när dom är färdiga med 2.0 att det kommer lite språkstöd.

// Ted

Är väl det det handlar om. Hur ofta IFTTT vill man ha? För egen del känns timerfunktionen viktigast. Sedan är det ju en pervers njutning när man får till IFTTT på rätt sätt.