Homey praat wartaal

Homey reageert op opdrachten met een onverstaanbare zin. Hij zegt iets wat lijkt op:
"Geen apparaten met a aangezet toxizin gevonden"

Als ik Google vraag Homey de flow te laten starten zegt Homey via Google:
"Geen apparaten met accent grave aangezet accent grave optie zijn gevonden"

De flow wordt wel uitgevoerd.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Homey al opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen.

Je moet homey ook geen alcohol voeren, kan ie niet tegen :wink:

1 Like

Was dat het maar, dan was ik er gelijk mee gestopt.

Vreemdgenoeg doet een Homey van een vriend exact hetzelfde :roll_eyes:.
Ook heb ik deze vraag in een FB groep gesteld en ook daar heeft iemand gereageerd die hetzelfde heeft.

Dus het is niet de drank :slight_smile:

Maar heb je hem ook een kwartiertje uit laten staan voor je hem weer aangezet hebt? Is wel raadzaam.

Nee, alleen een herstart. Maar ik ga het proberen, hij staat nu zonder voeding.
Vreemde is dat 2 andere Homey’s exact hetzelfde doen als deze.

Maar ik ga het proberen.

Als ik dit in leestekens opschrijf zegt Homey dus dit:
Geen apparaten met ‘aangezet’ optie zijn gevonden.

Vreemde is dat ik een flow start die niets te maken heeft met het in/uit, of aan/uit schakelen :thinking:

ik heb precies het zelfde probleem, ook heb ik homey een keer heel de nacht van het stroom gehad nadat ik het een half uur had gedaan en het niet holp. hij zegt dit altijd terwijl hij wel doet wat ik vraag… dan heb ik liever dat die niks zegt ipv 5 seconden bullshit keer op keer :’). ook heb ik problemen met de locatie, ben ik hier de enige mee?

Nee, problemen met aan/afwezigheid heb ik ook. Maar dat heb ik ook nog nooit werkend gekregen (Samsung toestellen). Dit wartaal probleem heb ik sinds kort dus dat staat er los van :confused:

Jouw Homey is dus nummer 4 waarvan bekend is dat hij wartaal uitspreekt.

Nu nog een oorzaak en oplossing vinden :slight_smile:

https://support.athom.com/hc/en-us/requests/new

Ticket aangemaakt, want de teller staat nu op 5 Homeys met dit gedrag.

volgens Emile,

Vanaf Homey v2.0.2 zou dit nooit meer moeten gebeuren.

Doe maar 6, ik heb het ook al gehoord…

Ben benieuwd of 2.0.2 het oplost.

Haha oké maar ik heb ok Samsung s7 op de oude homey werkte hij gewoon perfect bij mij als ik 3 straten verder op aan kwam gereden kreeg ik al een melding… was de kleinste geoforce… misschien was het wel iets te vroeg maar goed, had liever dat als wat ik nu heb

Heb om alle variabelen uit te sluiten 1 heel simpele flow gemaakt:
Ik roep: Fiets
Homey reageert met: Bel

:slight_smile:

Maar zelfs dan praat hij wartaal om vervolgens Bel te roepen.

1 Like

Dennis, ik denk dat het beter is als je voor het geofence probleem een aparte topic start (of zoekt en reageert op andere geofence berichten). Hier komen voornamelijk reacties op een bug(?) die niets te maken heeft met geofencing.

Plus 1 , ik heb ook soms die wartaal. Maar vreemde is Wel dat die eerst iets uitkraamt em dan de juiste flow alsnog uitvoerd

Ik heb een support ticket aangemaakt en zojuist op verzoek van Athom een filmpje geupload:

Vreemd, aangezien @seiko als antwoord kreeg dat het al zo opgelost zijn in de volgende firmware.

Ja… euhmm… geen idee :face_with_raised_eyebrow:.

Dit heb ik gisteren gemaild:
image

En dit kreeg ik vanmiddag per email:
image

Heb ik ook is sinds V2.0 “geen apparaten met de aangezet optie zijn gevonden”