Homey Web App (NL)

Dit is ook een lastige haha!
Maar of ze allebei hetzelfde meten dus.

Ze meten allebei hetzelfde, dezelfde temperatuur sensor. Maar bij de ene heb ik gekozen voor thermostaat en die andere ben ik niet zeker meer van wat ik daar gekozen had.
Dit omdat er niet gemeten werd onder de 5 graden. Dus met target_temperature en met measured_temperature.
De measured_temperatur geeft dus de NaN aan.
Maar als ik hem weer aanpas naar target_temperature verandert hij ook niet.
Misschien een virtueel apparaat gebruikt wat geen zin heeft in de web app.

Precies! De target doet het wel en de measure niet.

De measure doet het wel in de Homey dash en niet in de web app.
Dat zal dan wel kloppen.

correct, er zijn maar 5 dingen die (bewust) worden weer gegeven in het hoofd scherm van de mobile app, en de nieuwe web app:
Lamp kleur
Doel temperatuur
Media controle
Slot status
Beweging/Contact Any alarm (with “sensor” as device class)

@Caseda
Bedankt voor de info.

Ik heb onderin wel een paar suggesties doorgegeven. Hopelijk doen ze er wat mee, waaronder de mogelijkheid om het scherm te vergroten/verkleinen zodat alle tiles in 1 scherm passen, of dat dit automatisch schaalt. Nu is het op een iPad niet echt werkbaar. Heb ze homeydash als voorbeeld gegeven.

Kunnen jullie ook eens proberen om een flow weg te gooien die in een andere folder staat om te kijken wat er gebeurd? Als ik een flow weg gooi die niet in een andere folder staat is hij gelijk verdwenen. Als de flow wel in een andere folder staat en ik gooi hem weg dan is de flow ook wel weg maar de text van die flow blijft wel staan. Totdat je een refresh van de pagina doet, dan is hij pas helemaal verdwenen. Om dit te testen kan je ook gewoon een nieuwe folder maken, daar een flow in zetten en die weggooien.

Yeb hier hetzelfde.
Geld overigens niet voor een folder die in een folder staat, die verdwijnt wel als hem verwijdert

1 Like

Maar dan bedoel je dus een folder weggooien? want een flow die in een folder staat, en die weer in een andere folder staat blijft ook gewoon zichtbaar. Folders weggooien hier ook geen problemen mee.

Ja ik bedoel inderdaad de folder weggooien

1 Like

Best wel irritant. Je kan al geen meerdere flows tegelijk weggooien en moet ze dus 1 voor 1 weg doen. Als ze daarna allemaal “verwijderd” zijn moet je eerst de pagina refreshen voordat je de lege folder weg kan gooien. Voor de refresh denkt de app dat er nog flows in die folder staan en kan je de folder dus niet verwijderen omdat hij nog niet leeg is.

Het is een beta versie, ik weet het, maar toch:

Heb even wat zitten stoeien met de “Inzichten”
Heb de lichtsensor van de Fibaro motion sensor gebruikt.
Default laat de webapp de waardes van 7 dagen zien (ziet er goed uit).
Als ik omschakel naar 1 maand, krijg ik een rechte lijn te zien.

Als ik bij default (7 dagen) de waardes download krijg ik de volgende bestandsnaam “Bewegingssensor (Z-Wave Plus) — Helderheid (Last 7 Days).csv”
Als ik bij 1 maand de waardes download krijg ik de volgende bestandsnaam “Bewegingssensor (Z-Wave Plus) — Helderheid (Last 7 Days)(1).csv”
Dus in de benaming gaat nog wat fout (7 days in plaats van 1 month).

Verder vind ik dat de waardes wat onduidelijk, als een complete string, worden weergegeven. Wat spaties hier en daar ertussen zou de leesbaarheid een heel stuk vergroten (bv 2020-12-22 08:00:00 .000Z, 39.74027777777778).
Btw, kan iemand vertellen waar de .000Z, voor staat

2020-12-22T04:00:00.000Z,0
2020-12-22T05:00:00.000Z,0
2020-12-22T06:00:00.000Z,0.08472222222222223
2020-12-22T07:00:00.000Z,3.583333333333333
2020-12-22T08:00:00.000Z,39.74027777777778

Lijkt erop dat de waardes van de laatste maand (de voorgaande maand in dit geval dus november) word weergegeven.
Ik had verwacht dat bij de laatste maand de waardes van de laatste 30 of 31 dagen weergegeven zou worden.
Nu zit je met een gat van (in het slechtste geval) 3 weken.

chrome_2020-12-28_18-14-47

En je kan ook gewoon de laatste 31 dagen kiezen he?

Inderdaad, je kan de laatste 31 dagen terugkijken. was me nog niet opgevallen :joy: maar nu wel.
Thanks.
Dagen

1 Like

“0 milliseconden Zulu tijd

Aha, okay, Thanks robertklep.
Ik zou zeggen: gebruik gewoon de term UTC, is precies hetzelfde en dat snapt iedereen. En ja, dat zijn twee digit’s meer, maar toch

CSV-files zijn bedoeld om door software gelezen te worden (bv Excel), niet door mensen, daarom staan er ook geen spaties na de komma’s. Timestamps zoals in Homey’s CSV-files staan zijn conform ISO8601.

En krijg je wel de download van 1 maand te zien of stiekem ook die van de laatste 7 dagen?