Homey Web App (NL)

@Rocodamelshekima
Ìn beide files krijg je maar 7 dagen te zien, in mijn geval van 21 t/m 28 dec.

Ja precies. Dus de naam klopt best. Het blijkt alleen dat je dus alleen maar die van de laatste 7 dagen kan downloaden. :wink:

Ik snap wat je bedoelt, de verwachting is/was echter anders. EN 7 dagen is wel erg kort om eventuele analyses uit te voeren / trends waar te nemen.

Mss komt dat later nog. De insights zijn pas gaan meten in de nieuwe web app toen hij uit kwam. Vandaar die lange streep bij de insights voor een maand. Maar misschien is het gewoon een bug dat hij altijd alleen maar die van 7 dagen download. Je kan tenslotte ook niet die van 24 uur downloaden. Maar goed, het is nog beta hè!

@Mike1233 Bij mij is er ook een knop die NaN aangeeft in de nieuwe web app. Via de feedback knop heb ik er al een melding van gemaakt bij Athom.

NAN

En wat voor een device is het, welke capabilities heb je gekozen?

Dit is van mijn Tado, de “algemene” knop. Heb hier dus niet iets gekozen haha :wink:.

Ah, ok.

Hebben jullie ook een probleem met rename functie van devices (en flows)? Als je de naam wijzigt en Enter drukt om hem op te slaan komt er een whitespace achter te staan (de linefeed?), wat bij logging tot problemen leidt. Verder ziet de webapp er veelbelovend uit!

PS: Ik hoop dat ze de mobiele app ook van een lichte achtergrond gaan voorzien ipv die drukke groen/blauw/paarse kleur…

Ik zie dat er rechtsboven een Plusje staat waarmee je een aantal nieuwe items kan creëren, waaronder variabelen.
Ik zie echter nergens een mogelijkheid/overzicht om de variabelen en de status daarvan te bekijken (btw, ik kan dat ook niet in de “oude” desktop webapp vinden).
Mijn enige mogelijkheid is mijn telefoon.
Komt dit overzicht nog wel in de Nieuwe (desktop)webapp? Zijn er nog andere mogelijkheden om een overzicht van de variabelen te bekijken?

Wouw, dat gaat snel :sunglasses:.
Het creëren kan dus al, nu het overzicht nog :thinking:.

Gaat lekker :sweat_smile:
Het is een vruchtbare avond. Het een na het ander komt erbij, zo ook het overzicht van de variable.
Thanks @RoyWissenburg heb ze inmiddels ook gevonden.

1 Like

Nu nog een beetje fatsoenlijk sorteren binnen de 3 groepen (Text, number, boolean)
Naamloos

Edit: hij kan ook de buitentemp weergeven.
Ruud, dit is de tado geofence ‘status tile’. Die kan weg, want tado of Athom heeft de koppeling met de geofence info van tado, tussen tado en Athom, verwijderd. Je kunt je home/away status van tado dus niet meer zien op Homey, en niet meer op die tile dus

(En de feedback knop. Waar o waar is ie gebleven.)

Ik heb hier “last” van:
(Android10, Chrome & Firefox
Android7, Chrome)

  1. Als je een tile indrukt en vasthoudt, kun je m verplaatsen of iets, zo lijkt het?
    Maar hij is nergens weer vast te zetten, hij blijft eeuwig zweven op dezelfde plek. Tijdens scrollen schuiven de andere tiles er onderdoor.
    Zelfs als je naar bv. Insights gaat blijft de tile bovenop in beeld. Ik krijg hem ook niet meer op z’n plek zonder de pagina opnieuw te laden.

Op linux Mint 20.1 speelt dit probleempje niet, op zowel Chromium als Firefox.
Feedback = gestuurd naar Athom

Beta’s zijn om te testen. Bij deze een verzoek om onder “inzichten” alle mogelijke combinaties in één grafiek te kunnen weergeven. Dit t.b.v. tuning van processen. In mijn geval op het moment: gas verbruik, wattage zonnepanelen, binnen en buiten temperatuur, schakel momenten variabelen.

1 Like

Je kunt ze toch over elkaar heen slepen? Maar athom leest dit forum niet, of doet er in ieder geval niets mee. De feedback knop is daar voor. Waarschijnlijk wel de ad blockers uitzetten.

Als ze van het zelfde soort zijn. Dus bijvoorbeeld temperatuur. Gas verbruik en vermogen zonnepanelen lukt dat niet mee. Nu kan ik natuurlijk in mijn Netatmo, Enelogic grafieken en Homey tijdlijn punten opzoeken waar iets gebeurende. Maar als je het over elkaar kan leggen is dat een stuk eenvoudiger uitlezen. Je zal inderdaad wel de waardes moeten gaan verrekenen om in een grafiek te laten passen. Maar ook dat kan prima. Doe het zelfde geintje namelijk met Beckhoff software van de klimaat beheersing op het werk.

Alleen jammer dat Athom niet mee leest want dan gebeurt er dus niks mee.

Misschien is het beter de feedback ‘knop’ gewoon als linkje in het menu links te plaatsen.
Want het werkt vaker niet dan wel.
De feedback knop is op diverse browsers / platform niet te zien. Ik heb alle opties, blockers, add-ons uitgezet, maar t helpt niet:

  • smartphone Android10 (up2date) met Chrome & Firefox,
  • laptop met de recentste Linux Mint 20.1 (v4.8.6) met Chromium.

Het is wél zichtbaar op:

  • laptop met de recentste Linux Mint 20.1 (v4.8.6) met Firefox
  • tablet Android 7 met Chrome

Feedback = gestuurd naar Athom

Ter info: Iemand heeft mij gemeld dat hij van Athom te horen heeft gekregen dat er grotere kans op aanpassingen is als iedereen individueel zijn/haar problemen en verzoekjes meldt.