Homeydash.com , een Homey dashboard

Ik zag gister een update op mijn nest hub terecht komen. Sinds dien valt steeds vaker het dashboard weg en gaat hij weer naar de standaard hub instellingen. Tevens moet ik dan steeds vaker de tiles weer aan klikken voor de grades de klok weer aanklikken etc(kortom hij gaat naar standaard).

Meer mensen hier last van zo ja heeft iemand een goede oplossing?

Sorry, een erg laat “bedankt”. Heb helaas weinig kennis in huis van html/css. Wel de extensie geïnstalleerd, maar krijg de homeydashsite niet in de extensie te zien. Misschien te hoog gegrepen voor mij. Maar een bedankje hoort er bij !

1 Like

Ja hier ook last van. In het Engelse draadje een gedeeltelijke oplossing is

Heb deze idd gemaakt niet ideaal maar beter dan niks :slight_smile:

Alleen krijg ik dan geen iPad thema en zie dus niet alle knoppen. Is daar een oplossing voor?

Bij mij valt ook tussen de 10 a 15 min. de cast van mijn website (dashboard) weg. Dit is gekomen na de update van de nest hub. Ik start nu de website elke 10 min opnieuw. Dat is nu de enige oplossing die ik weet.

Ik wil mijn custom achtergrond meesturen naar de nest maar ik krijg de standaard achtergrond. Wat doe ik fout?

Ik heb geen flows en apparaten in mijn dashboard op homeydash.com. Moet ik die nog ergens (handmatig) toevoegen?

Even aanmaken als favoriet apparaat of flow.

Op het tandwieltje klikken rechts en toevoegen maar.

Oh ik zie het nu, zo simpel inderdaad… :slight_smile:

Nu nog mijn Woox verlichting (en stekkers) aan de praat krijgen in mijn Homey en dan ben ik helemaal blij… :wink:

1 Like

Hier helaas precies hetzelfde…

Ik ben nu al aan het nadenken over een flow die checkt of Homeydash wordt gecast. Zo niet, cast dan Homeydash… Maar goed, dat is natuurlijk niet de oplossing.

Nu opgelost met een motionsensor van KaKu die ik nog had liggen. Deze start met een flow de cast van Homeydash en de flow schakeld zichzelf dan voor 9 minuten uit zodat de cast niet onnodig vaak wordt gestart als Homeydash nog op de hub draait.
Ook de voordeur sensor, die er toch al zat, gebruikt in een zelfde soort flow zodat als ik thuis kom Homeydash al draait als ik de woonkamer in kom.

Er blijkt ook een voordeel aan de Google /Nest Hub update te zitten.
Ik heb sinds de update nooit meer in Homeydash de instellingen voor buiten- en binnentemperatuur sensor te hoeven instellen.
Lijkt er dus op dat na die 10 minuten de cast van Homeydash niet echt stopt maar gewoon niet meer zichtbaar is.
Na een nieuwe cast opdracht via Homey blijven alle Homeydash instellingen dus behouden.

Maar het blijft wel irritant! Waarom bepaald Google hoe lang ik een (lokale) url stream naar de hub?

Ik heb het nu zo geregeld dat ie gaat casten als de bewegingssensor in de gang geactiveerd wordt of als ik op “aan” druk om m’n Philips Hue dimmer. Toch merk ik dat de grootte van de tiles soms terugvallen in hun oude formaat. Dus moet ik toch weer met de hand gaan zoomen…Niet ideaal.

Daar heb je gelijk in!
Die Google update heeft ook gevolgen voor de Google/Nest mini. (Beetje off topic, sorry).
Als ik nu een flow start met “cast een TuneIn radio station”, gaat dat goed maar in de Google Home app geeft hij aan dat er niets wordt gecast ( radio speelt dus wel).
Daardoor kun je niet meer met je stem de radiocast stoppen (Hé google, stop).
Ook heel vervelend.

Is er een mogelijkheid om meerdere dashboards aan te maken?

Bijvoorbeeld:

  • In de woonkamer een smart hub met alle bediening voor de woonkamer.
  • op de slaapkamer een iPad met alle bediening voor de slaapkamer.

Alleen door meerdere accounts aan te maken met een eigen favorieten instelling.

mijn weer pictogram blijft altijd op bewolkt staan deze wordt niet geupdate hoe kan dit??

vandaag is het hier de hele dag zonnig geweest maar volgens mijn dashboard niet :roll_eyes:

Het wolkje geeft alleen aan dat dit de buitentemperatuur is en dus niet wat voor weer het is. Zoals ook het dakje aangeeft dat dit de binnentemperatuur is.