Homeydash.com , een Homey dashboard

En doe je dan toevallig die apparaten aanzetten met iets wat buiten Homey om gaat?

Dat verschilt per keer. Soms een knop, soms virtueel via Homey maar meestal gewoon via een automatische flow. Wanneer bediening via het dashboard plaatsvindt is er vanzelfsprekend geen probleem, maar meestal gaat het via een schakelaar/remote of een automatische flow. Dat is echter wel allemaal via Homey en niet via een knop op een apparaat zelf of een andere app.

Ik heb er hier geen last van. Zowel op iPad/iPhone als op de Google Nest Hub’s geen problemen. Alles is gelijk zichtbaar.

Hmm, dat is aan de ene kant goed nieuws maar aan de andere kant betekent het dat er bij mij iets fout gaat. Ik zie dat het dashboard zichzelf wel op het hele uur vernieuwt. Dat klopt? Dan is alles weer correct.

Dat klopt. Maar in de tussentijd haalt hij de gegevens uit je Homey. Doet dus niet pollen maar rechtstreeks de info van je Homey laten zien.

Ok, dankjewel. Ik kijk het even aan en probeer uit te zoeken waar het betreffende apparaat/modus het laatst mee bediend is. Ik meld me meer zodra ik extra info heb.

1 Like

Ik heb de online versie van homey dashboard en ik probeer van alles als achtergrond url op mijn Samsung s2 te zetten maar het word altijd een zwarte achtergrond, wat doe ik nu fout ?

Ik bedoel de tab s2.

Je kuint je voorgaande post gewoon aanpassen, dat houdt wat overzichtelijker… :slight_smile:

Wat is je url precies?

B.v. https://buienradar.nl of foto van mijn NAS of foto van internet het is altijd zwart beeld als achtergrond

Buienradar is geen afbeelding en via je nas is waarschijnlijk geen public url maar een local path.
Probeer eens deze (zelf even http ervoor zetten)
“://www.huisslim.nl/wp-content/uploads/2017/02/homey-smarthub-2-800x500.jpg”
en uiteraard de opacity (transparantie) een stuk naar rechts schuiven anders blijft alles zwart.

Dat werkt, nu vraag ik mij dus af foto van mijn eigen website maar die draait op mijn NAS dus dat werkt dus ook niet, volgens mij al geprobeerd

Mijn nas kan ik van buitenaf gewoon benaderen dus geen locale adress, hoe kan ik dan een foto van mijn NAS als achtergrond krijgen

Je nas is geen webpage, dus je zult je foto op een of andere manier via een url moeten aanbieden. Bv via een webserver op je nas, je homepage bij je provider, je google drive of andere service waar je je foto kunt plaatsen. Zolang de foto maar te benaderen is via een url…

Wellicht kan het hiermee?

Zelf gebruik ik hem voor URL geluiden

Heb er niet naar gekeken, maar als dit alleen werkt op je LAN ga ik er van uit dat het niet bereikbaar is van buitenaf.
De vraag is of je dit op je Homey wilt installeren omdat het ongetwijfeld extra resources gebruikt en load genereert.

Ik heb een webserver op mijn NAS draaien en foto’s zijn via url op te vragen ook buiten mijn netwerk.
Ik zit te denken aan rechten inlognaam password, als gast k an hhe er zo aankomen dus even uitzoeken

Deze problemen heb ik hier ook met virtuele sensoren, die krijgen geen update. Alleen als ik “ververs”
Ik cast op een Google hub.

Is het ook mogelijk om informatie over bijv stroomverbruik laatste 24 uur vanuit Toon te tonen op Homeydash, bijv zoals getoond via insight?

Als je die als een tag hebt in Homey kan je er vast een virtual device van maken en die showen in Homeydash.com