Homeylux RGB LED lampen koppelen aan Homey

Hallo, ik ben aan het onderzoeken of Homey iets voor mij is. Nu heb ik RGB led lampjes van Homeylux (SKU436435) maar kan niet vinden dat deze werken met Homey, heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Eugene,
Dit kun je opzoeken in de app store.

Er is overigens een kans dat het een Tuya item betreft.
Als je de lamp via de Tuya app op je telefoon kunt toevoegen, kun je het vervolgens ook aan Homey toevoegen middels de Tuya Cloud app.
(Whoops, ik ging er even vanuit dat je een Homey Pro zou willen. Voor de cloud versie gaat het hem niet worden).

Hallo Eugene,

Is het je inmiddels al gelukt om de homeylux lampen aan de homey te koppelen?
En zo ja hoe heb je dat gedaan.
Ik heb het geprobeerd met de Tuya app in homey maar krijg ze niet gekoppeld.

Hallo Annemiek, als je ze in de Tuya / SmartLife mobiele app kunt toevoegen, dan kun je ze ook (met een beetje omweggetje) via de Tuya cloud app op Homey aansturen

Hallo Peter,

Stap 1 is gelukt. Ik heb ze toegevoegd aan de Tuya / SmartLife mobiele app en in Homey de Tuya cloud app geïnstalleerd.
Maar hoe dan verder?
Als ik naar apparaten ga en daar klik op toevoegen dan bij zoeken typ ik tuyacloud en dan op verlichting toevoegen dan staan de GU10 spotjes die in de homeylux lampen zitten er niet bij.


Ik heb ook de app Tuya zigbee geïnstalleerd daar staan wel GU10 spotjes bij maar dan kom ik niet verder dan volg de instructies en zet dan de lamp in pairing mode maar daar blijft de app dan op staan en gebeurt er verder niets.

Je hoeft niets te installeren, als ze toegevoegd zijn aan de Tuya telefoon app :wink:
En het is geen zigbee.

Als je om te beginnen in de Tuya telefoon app een tap-to-run scene maakt, voor bv. Lamp Aan en Lamp Uit, dan kun je deze vervolgens op Homey starten vanuit een flow met kaartje

Hier een voorbeeld van de keuze uit mijn scènes. Hij haalt deze uit de Tuya telefoon app zeg maar:

De scenes in de Tuya telefoon app:

Ik heb een tap to run scene gemaakt in de tuya app.
Maar als ik dan een flow wil maken in Homey zie ik niet tuya cloud staan.

Doe ik nog iets fout?

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Heb je wel Tuya Cloud geïnstalleerd op Homey?
Ik durf niet te zeggen of de TC app te gebruiken is voor scenes alleen, zonder eerst een echt apparaat toe te voegen.
Weet jij dat toevallig, @Jurgen_Heine ?

De scenes zouden te gebruiken moeten zijn zonder apparaten toe te voegen. Uiteraard moet je wel de Homey app installeren en de correcte gegevens invoeren bij de app instellingen.

1 Like

Het is gelukt.
Als de scenes goed zijn aangemaakt in de Tuya smart app zijn ze idd te gebruiken zonder apparaten toe te voegen .
Gewoon starten met flows maken en dan kiezen voor tuya cloud.
Dank voor jullie hulp.

2 Likes

Sorry voor mijn late reactie aangezien ik de vraag op het forum gesteld heb, maar was hiervoor aan het worstelen met de Vera plus waar ik sommige zaken niet voor elkaar kreeg en overwoog om een Homey aan te schaffen. Dat heb ik vorige week dan ook gedaan. Alles installeren was nu een fluitje van een cent (had ik veel eerder aan moeten schaffen dacht ik) op, precies, de Homeylux lampjes (en elektrisch gordijn en nog wat led strips). Ik krijg ze allemaal op de Tuya Smart app geïnstalleerd, de Tuya cloud staat op de telefoon in Homey. Ik krijg via de Tuya cloud wel alle gegevens die ik in kan voeren in de Tuya cloud app in Homey maar krijg steeds de melding, als ik een apparaat wil toevoegen: Please configure the app first. Van alles al geprobeerd maar krijg hem niet aan de gang. Alle hulp is welkom.

Heb je Central Europe als server geselecteerd op iot.tuya.com?
Staat in de app configuratie de landcode goed?
Staat bij Mobiele App Tuya geselecteerd?


Heb je de QR code gescand met de Tuya Smart mobiele app?

Hier staat de gehele handleiding om het account aan te maken / in te stellen (configure first betekent dat er iets nog niet goed is ingesteld)

Dit is ook een goede, in het Nederlands

Ja ik heb hem op Central Europe staan.
Ja landcode staat op 31.
Ja ik heb Tuya geselecteerd (ook met smart life geprobeerd maar lukt ook niet)
Ja QR code gescand.
Ik heb dit ook helemaal gevolgd maar werkt ook niet https://zodoejedatzelf.nl/ict/domotica/please-configure-the-app-first/#comments
Maar krijg hem niet aan de gang.

Zie je wel je Tuya apparaten op iot.tuya.com/cloud tabje “devices”?

Ja ik zie daar de apparaten die ik Tuya heb staan.

Dan ben je al een heel eind.
Zijn je api key en api secret echt exact gelijk?
Geen verborgen spaties voor of achter de tekst, of mss een onbedoelde hoofdletter aan het begin

Heb ik heel precies naar gekeken want dat had ik ook ergens gelezen maar spaties etc. Ook hoofdletters en kleine letters precies naar gekeken.

Heb je bovenin het config scherm je Tuya smart email en wachtwoord ingevuld?

Zou ik helemaal schoon moeten beginnen weer? Maar hoe moet ik dan die accounts verwijderen? Als ik kijk bij Tuya Cloud dan lijkt dat niet te kunnen!

Nee, er is iets vergeten of iets onderweg.
Ik zou de handleiding nog eens volgen en kijken of je iets hebt gemist