Ikea Tradfri lampen toevoegen lukt niet

Ik heb zes Ikea Tradfri lampen, deze zijn aangesloten op de de Ikea Tradfi hub.

Het lukt mij vervolgens niet om een Ikea lamp via de Tradfri app toe te voegen aan Homey. Doe ik mogelijk iets verkeerd?

Volgens mij kun je ze maar aan 1 controller hangen. Dus ofwel aan de tradfri hub en de tradfri hub aan Homey of alle devices direct aan Homey.
Correct me if i’m wrong.

Verplaatst naar Nederlands

Klopt, maar gelukkig is er IKEA Tradfri Gateway app waarmee je de apparaten die aan de hub zijn gekoppeld kunt besturen vanaf Homey.

Thanks Peter!

Ik zie alleen niet hoe ik de Tradfri hub aan homey kan koppelen.

Haha zie net bovenstaande reactie, ga het direct proberen.

Ik heb de ikea lampen direct aan de homey gekoppeld. De lampen moeten bij het aanmelden zowat tegen de homey aanliggen. De eerste lamp ging vrij makkelijk. De tweede pas na een keer of 20.

Wat schijnt te helpen is alleen de lamp aan te zetten die je wilt koppelen en alle reeds gekoppelde lampen uit te laten…

Het is gelukt om alle lampen via de Tradfri gateway toe te voegen.
Ik heb de moed opgegeven met het apart koppelen van de Ikea lampen, bovendien heb ik de gateway ook nodig omdat ik een bewegingssensor & afstandsbediening van Ikea heb.

Bedankt voor jullie tips.

Dat is een bekend issue met Ikea, ook bij andere controllers. Lampen die je niet wil koppelen moet daadwerkelijk uit staan (geen stroom erop of uitgedraaid).

Gaf bij mij geen verschil, andere lampen uit of spanning eraf. Uiteindelijk was een keer toevoegen na 20/30x raak

Mij lukt het na 50 keer nog niet. Een drama

Dit was bij mij de oplossing:
In de homey paring routine staat lamp uit en daarna aan zetten. Dit is dus niet juist.
Oplossing is lamp uit, dan paring aan zetten en daarna de lamp aanzetten.

1 Like

Zie eventueel

Ik krijg 5 e27 lampen niet gekoppeld. Het valt mij wel op dat bij resetten na 6 keer aan en uitzetten de lamp niet knippert wat wel het geval moet zijn. Iemand tips?

Bekend probleem. Hier de oplossing

Bedankt Tasz voor de gouden tip.

Alle lampen binnen een half uur weer werkend.

1 Like

Je had de post van Octo waar je onder reageert niet gezien? :innocent: :stuck_out_tongue:

Dit was voor mij ook de oplossing, had al van alles geprobeerd:+1:

Ik heb 6 ikea spots GU10 deze zitten aan 1 gewonen schakelaar 1 spot koppelen gaat maar wil ik nr 2,3,4,5,6 doen lukt dat niet op de zelfde manier als bij spot 1. kunnen jullie bij helpen?