Klikaanklikuit deurbel incl oude gong

Met twee kleine kinderen heb ik de bel over het algemeen uitstaan, ik heb een klikaanklikuit zender aangesloten op mijn bestaande deurbel, dit werkt perfect, echter als ik er een kroonsteen tussenzet en de boel doorlus naar de meterkast (met switch) wordt er niet nauwkeurig signaal afgegeven aan homey. Er blijven meldingen komen dat de deurbel afgaat.

Het circuit hoort gesloten te zijn omdat de meterkastswitch uit staat. Zwak signaal door de grotere lus?

Voor jou misschien een duidelijk beschrijving maar voor ons? Ik snap niet wat je gemaakt hebt en wat je wil maken?

Ik heb de oude klikaanklikuit deurbel wegehaald en deze vervangen door een mini switch van aqara net geen 7 euro en zeer groot bereik is zigbee, als deze gedrukt word dan stuur ik via homey de oude klikaanklikuit gong aan, werkt perfect.

Thnx voor de feedback ik zal eens kijken!

Ik zal even een uitgebreidereversie post maken met een aansluitschema, ik kom hier binnenkort op terug!

zo is het aangesloten

In dit schema zit de schakelaar tussen de gong. Als je dus op de drukknop drukt zal de KaKu zender het nog steeds doen. Als je de schakelaar gelijk na de drukknop zet dan is dit opgelost. Ik hoop dat ik je probleem goed begrijp.

Als ik de boel zo aansluit dan blijft mijn kaku meldingen geven, de gong staat fysiek uit met de schakelaar.

Ik wil als het moet de oude gong nog kunnen gebruiken, dus de schakelaar omzetten zodat zowel de kaku als de gong signaal geven.

Als de kinderen op bed liggen heb ik de bel voornamelijk uit dan wil ik alleen gebruik maken van kaku, dus de schakelaar omzetten.

Als ik dat dus volgens schema doe blijft de kaku mij spammen met pushberichten en werkt onnauwkeurig.

Aha! Maar dan kan misschien je schakelaar sluiting maken op 1 of andere manier? Als je die schakelaar eens los maakt, blijft hij dan nog steeds spammen?

Als ik de deurbel rechtstreeks op de kaku aansluit is er niets aan de hand.

Pas als ik 'm opneem in de oude situatie (via de meterkast) dan blijft de kaku meldingen sturen, ook al staat de schakelaar uit

Ik heb de kaku gewoon tussen deurbel en meterkast gehangen in feite. Draad doorknippen kaku er tussen

En als je dan de schakelaar eens los maakt (draadjes los maken) , blijft hij dan nog steeds spammen?

Dus rechtstreeks op de gong?

Nee, gewoon los maken

Ik ben niet zo’n schema tekenaar zoals je kunt zien :wink:

Ik ga er zo nog heel even mee bezig, heb het ff druk op het moment. Je hoort van me!

1 Like

Ik krijg het nog steeds niet werkend. Inmiddels alle mogelijke configuraties wel gehad. Ik vond nog een heel ingewikkelde oplossing op internet misschien dat jullie daar wijzer van worden?

https://eye-vision.homeip.net/draadloze-deurbel-op-bestaande-deurbel-knop/

Ik heb alles geprobeerd niets werkt. Nu heb ik ‘m direct op de bel aangesloten en ook die blijft nu spammen… fantastisch :’) om de minuut blijft er een melding komen, alsof de bel ingedrukt blijft zegmaar.

Nee ik heb m niet op de blauwe draad gehad