Knapp insats

Tjenare, nÄgon som vet ifall det finns nÄgon insats till knappar som enbart Àr till för att trigga signaler. Helst zigbee men vad som helst fungerar.

Jag vill kunna trigga olika iot produkter genom en knapp pĂ„ vĂ€ggen, utan att nödvĂ€ndigtvis ha en dimmer eller switch som fysiskt bryter strömmen. Jag vill inte heller ha nĂ„gon ful “Smart button” utan den skall antingen se ut som Schneider exxakt, eller vara en insats bakom befintlig knapp.

Nexa och plejd har sÄdana knappar men kan inte hitta nÄgon kompabilitet med nexa och plejd vet jag inte fungerar.

Med vÀnlig hÀlsning

Philis Hue har slÀppt en sÄdan. Kostar dock lika mycket som en inbyggnadsdimmer.

Sedan har Àven Tuya vÀggmonterade fjÀrrkontroller som ser ut som vanliga knappar men drivs pÄ batteri.
Tex dessa: ZigBee Scene Switch – Moes

Tack för tipsen, hue insatsen verkar ju smidig men det verkar inte finnas stöd i homey Ànnu. Hoppas att det kommer snart!

@johan_bendz Visst Àr det du som jobbar med appen Hue without bridge? Lite nyfiken frÄga, har du kommit nÄgon vart med att fÄ till stödet för Hue wall switch modulerna Ànnu? Har tvÄ hemma nu som jag gÀrna vill ha igÄng utan att behöva köpa en bridge.

Har ni lyckats att fĂ„ wall switch module att fungera? Jag har konfigurerat min som ‘push button’ och inte default ‘rocker’. Men jag fĂ„r inte det att fungera som en tryckknapp.