Homey Community Forum

Locatie / thuisdetectie app homey 2.0

Goedendag,

Met de “oude” homey app op mijn iPhone (en die van mijn vriendin) werkte de locatie voorzieningen prima. Automatisch verlichting en alarm aan/uit bij thuiskomst of weggaan. Echter sinds 2.0 werkt het voor geen meter meer, nu al 2 weken geprobeerd.
Al opnieuw de app geïnstalleerd en homey opnieuw opgestart. De locatie / privacy settings tig keer nagelopen, maar helaas.
Als ik bij instellingen ook op locatie (vind mijn locatie automatisch staat aan) kijk, dan zie ik altijd een of ander onbekend adres op de kaart hier 30-40km vandaan. Slaat nergens op? Thuis detectie staat ook aan? Maar hij vindt op de kaart gewoon niet mijn eigen adres zo lijkt het wel. Is dat sowieso de locatie van de app/iPhone of echt van de homey? De homey weet toch aan de hand van ip/WiFi adres waar hij is? Ook zag ik vandaag onderstaande foutcode voorbij komen?

Iemand een oplossing???

Dit is dus niet mijn locatie, ken het niet en krijg het ook niet veranderd.

Weer app

En al geprobeerd om de locatie handmatig te zetten en aan te passen?

Ja ook geprobeerd, maar het kaartje / de map flipt hem helemaal als ik mijn eigen locatie wil zoeken. De map verplaatsen / inzoomen zoals het normaal werkt met een iPhone werkt hierbij niet tot nauwelijks. Elke keer springt hij terug naar dat vage onbekende adres / locatie.

Voor beide zou ik een support request as maken.
Hier op Android gaat het redelijk om te verplaatsen maar inzoomen lijkt inderdaad gelijk te resetten naar een standaard zoom level waardoor het een beetje kruipen door Nederland lijkt.

Voor support kijk op https://support.athom.com en een support verzoek kan via https://support.athom.com/hc/requests/new.

Voor hulp daarbij zie hier.

De automatische lokatie komt trouwens uit een internet database op basis van je IPs of gevonden SSID’s van WiFi. Zo kan het verhuizen van een access point zo soms tot dit soort fouten leiden.

Hier hetzelfde, al gemeld via support. Helaas een bekend probleem na de update, helaas nog geen oplossing

Las net hier Datum tijd dat ze daar ook problemen hadden met datum/tijd vanwege problemen met de locatie. Volgens deze post Datum tijd zou het na een update opgelost zijn…

hier werkt de locatie en geofencing ook niet goed. vaak ben ik al een half uur thuis voordat Homey doorheeft dat ik thuis ben

Iid bij werlt het vaker niet dan wel , sinds 2.0