Locatie / thuisdetectie app homey 2.0

Ah, das heel wat anders :slight_smile: Thanks voor de tip.

Maar ik heb toch ook maar een case ingeschoten bij Support.

:+1:
Locatie/Thuisdetectie moet inderdaad gewoon kunnen werken, ben ik helemaal met je eens.
Op mijn V1 Homey werkt het (nog steeds) probleemloos (iOS) maar op mijn V2 Homey problemen sinds dag 1 (Het thuiskomen werkt bijna nooit, weggaan werkt wel feilloos)

Het was gedurende de afgelopen nacht bij mij wel bijzonder wat betreft de aanwezigheid. ik denk dat ik wel een 30 meldingen van zowel mijn vrouw als ik had waarbij we thuis en weg waren. Met als gevolg dus dat de kachel aan en uit, de boiler aan en uit en lampen aan en uit terwijl we lagen te slapen. De homey eerst maar eens herstart

2 Likes

De buren zullen we gedacht hebben… :rofl:

Kon je niet slapen Ype?:grimacing:

Sinds vanavond staan niet alleen de tiles te flipperen, maar ook de presences app wifi en de gewone aanwezigheid via mobiel te flipperen tussen aanwezigheid en afwezigheid. Verlichting is disco geworden. Ticket voor aangemaakt.

Ik heb de problemen niet weer gehad, moet ook zeggen dat ik de présence virtuele schakelaar die met Homekit van apple werkte uit hebt gezet. Alles in de hoop dat Homey zelf zo langzamerhand de bug hiervoor opgelost heeft. Helaas zat mijn vrouw weer in het donker nadat ik weg was gegaan

Heb hier het zelfde probleem met de iphone 8. Locatie werkt niet meer sinds de versie 2.0

Ik kreeg vandaag een mailtje van support dat het binnenkort opgelost moet zijn:

In versie 2.1.4 zullen deze problemen als het goed is zijn opgelost. Deze staat nu in de Alpha en zal de komende weken naar Beta en vervolgens naar Stable worden gereleased.

Ik draai nu een paar dagen 2.1.4 maar er staat niets over in de release note.
Ik zal de thuis detectie weer eens inschakelen om te testen.
Staat bij mij uit omdat ik het nu via de netgear router laat werken, wat overigens ook perfect werkt.

Ik laat het weten

Helaas.

Kreeg nu wel weer de melding dat ik van huis ben gegaan echter was dit 1:30 uur te laat en was ik al 60 km van huis. :roll_eyes:

Het begin is er maar het werkt nog niet zoals het hoort

Ik heb de hoop eigenlijk een beetje opgegeven. Ik heb gelukkig twee Nest Rookmelders en die weten wel goed wanneer ik weg ben :). Die gebruik ik dan maar in Homey om me op aanwezig/afwezig te zetten. Wel jammer want dit werkt dan alleen voor mij, niet voor mijn vrouw.

Over de ticket die ik had uitstaan over het niet werken van de locatie/thuisdetectie (weliswaar gaat dat over android versie) kreeg ik uit het niets een email met de vraag:
Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen?
Goed, ik ben tevreden
Slecht, ik ben ontevreden

Als ik die als slecht wil melden (want niet opgelost) geeft het de melding:
Deze aanvraag is nu gesloten.
Dit betekent helaas dat het niet meer mogelijk is het ticket een beoordeling te geven.

Mensen, het is tijd om verder te kijken dan de Homey app locatie detectie. Zelfs als ze het wel zou lukken om het werkend te krijgen komt er wel weer een nieuwe kink in de kabel dat dan weer ellenlang duurt voor het opgelost wordt. Het is wel allemaal een wat lompige ervaring zo, je doet wat moeite om goede feedback te geven waar ze hopelijk wat aan hebben en dan gewoon boem doei.

Maar aan de andere kant, als het je als Athom gewoon niet lukt, wat moet Athom dan anders dan gewoon de ticket sluiten en verder gaan met je leven.

Dus dat doe ik ook, ik gebruik nu Tasker (een android app) en daarnaast een NUT sleutelhanger (bluetooth) samen met de Homey app beacon. Werkt alle twee prima. Ook heb ik een tijdje the IFTTT android app en de Life360 android app gebruikt dat werkte ook prima, daar zijn ook iphone apps van. Life360 kun je dan weer via ifttt aan Homey melden.
Misschien zit er ook iets tussen voor de telefoon van je vrouw.

Het thuis komen werkte vanmiddag wel goed.

Zoals ik al eerder vertelde heb ik normaal gesproken de detectie via mijn router lopen door middel van de Netgear app.
Homey kijkt of het Mac adres van de telefoon van mij of mijn vrouw online komt.
Dit werkt bijna perfect. Ik zet nog wel eens de wifi uit op mijn telefoon of vergeet ik aan te zetten en dan werkt het uiteraard niet
Ik denk dat een combinatie van locatie en wifi detectie ideaal is.

Moet eerlijk bekennen dat de thuis detectie bij ons vrij goed werkt van Homey.
Waar ik wel achter ben gekomen is dat het meestal aan je smartphone ligt.
Batterij besparing aan staan? De homey app in sluimerstand? enz enz enz

Zeker de andriod toestellen hebben steeds meer fratsen om zo lang mogelijk met de batterij te doen, en gaat, als je dit niet goed instelt, apps in slaap stand zetten enz.

Sinds dien krijg ik vrijwel altijd een bericht als mijn vrouw thuis is of weggaat.
En andersom ook.

@Peter_de_Vos @Richard_Bos Jullie gebruiken deze inmiddels al weer een tijdje, nog altijd tevreden? Hebben jullie eventueel ook ervaring met het verschil tussen de pro en de mate mbt betrouwbaarheid in en rond het huis (met name de afstand tot Homey in en rond je eigen huis en tuin)?

Hoi Arno,
Het werkt bij mij nog altijd 100% betrouwbaar met de Pro. Ik lees zo nu en dan wel dat er mensen zijn die wel problemen ervaren in het beacon app onderwerp hier op her forum. Hij meld mij thuis zodra ik voor de deur sta en op afwezig zodra ik een minuut of zo de deur uit ben. In de tuin zal hij niet werken. Heb inmiddels ook de Life 360 app geinstalleerd voor meerdere geofence locaties. Deze werk zeer accuraat moet ik zeggen. Kun je ook eens testen. Zijn verder geen kosten aan verbonden :wink:

1 Like

Ik gebruik ook de Live360 en ik moet ook zeggen eindelijk een 100% score thuisdetectie, ik heb ook nog eens owntracks gebrobeerd maar nee na 1 dag al weer niks, waarom snap ik niet, dus ik blijf bij Life360.

1 Like

Deze IOS live360 app lijk mijn een handige app, moet je ook nog iets in Homey configureren?
De thuis detectie werk bij mijn ook niet goed sinds ik naar v2 ben gegaan.

Jazeker. Eerst de connect life360 app installeren via https://apps.athom.com/