Max aantal devices en apps

Ik weet dat er al wat topics zijn over het aantal apps die een gewone Homey aan kan.
Ik ben echter benieuwd of er een limiet is aan de combinatie van aantal apps in combinatie met aangesloten apparaten.
Ik heb nu iets van 27 apps en 66 aangesloten apparaten .
Van alles door elkaar zwave, Zigbee, kaku en verschillende merken
Mijn Homey is op dit moment enorm stabiel :ok_hand:t2::sunglasses:
En ben daar blij mee. Dat was in het begin wel anders .
Ik heb nog genoeg ideeën om Homey uit te breiden. De vraag is waar ligt de grens.
Wat is jullie ervaring met aantal apps en apparaten? En de stabiliteit van Homey?
Hoe lang kan ik nog uitbreiden?

Ik heb homey uit 2017 V1.5.13
Ik heb nu 20 apps was 20+ maar het worden er weer meer, en 36 apparaten.
Van alles door elkaar zwave, ZigBee, kaku, en 2 foscam cams. en ook verschillende merken, deze week komen er weer 2 apparaten bij, en ook weer meer flows.
Ik heb nu 126 flows waarvan 16 inactive, deze zijn voor kerstmis en vakantie.
Het is zeer stabiel, ik doe ook normal geen reboot, alleen als ik zeer veel aan het proberen ben met de flows en dan weer verwijder en zo dan start ik de homey even opnieuw op voor de rest draait het al meer dan 1,5 jaar feiloos.
Ik vraag me dus ook af omdat ik de melding krijg bij 16 apps dat homey langzaam kan worden, tot hoever kan ik gaan totdat dit echt gaat gebeuren en je er ook echt last van gaat krijgen en hoeveel flows kan ik er nu echt op draaien voordat dit problemen gaat geven of moet het worden gezien als een kombinatie zoveel aps en zoveel flows.

Bij mij werkt het ook nog zonder problemen.
Op dit moment draaien er zo een 150 flows.
Mijn load gemiddelde piekt wel is tegen de 100%, maar zit gemiddeld rond de 30%

Waarom ga je niet over naar V2?
Mijn gevoel zegt dat V2 stabieler is

Ik kijk nu naar mijn belasting.
Laatste 1 min: 32%
Laatste 5 min 21%
Laatste 15 min 21%
Versie 2 ik weet het nog niet, ik lees toch nog wel dat er problemen zijn en er nog erg veel update’s zijn dus ik wacht nog even.
Krijg je bij V2 de melding van dat homey langzamer word pas bij 20 apps en bij de homey pro bij 40 apps.

Sorry vergeten ook nog veel hue lampen.

Ik heb ontzettend veel problemen en heb niet zoveel devices en apps aangesloten. Wel een mix van kaku, zigbee en IP. Het lijkt er op of er ergens een buffer vol loopt en dan moet ik opnieuw starten. Ik heb van alles al geprobeerd, uitsluiten van apps en/of devices maar niets helpt en een keer in de 2 of 3 dagen moet ik homey van de stroom afhalen en dan gaat het weer een tijdje goed. Ik heb het idee dat wanneer ik de IOS app gebruik dat het dan sneller gaat dat homey niets meer doet. Iemand een tip?

Heb je last van de memory leak?
Daar is Athom mee bezig.
Memory Leak kan je controleren bij Instellingen, algemeen, geheugen
Je moet kijken bij hoeveel geheugen Homey gebruikt.
Als dar gestaag groeit heb je last van een memory leak.
Welke versie gebruik jij?

Inderdaad ik heb hem gisteren opnieuw gestart en iedere paar uur gekeken. Ik zie het gebruik van Homey (interne geheugen) oplopen to de max. Dat zal het zijn waardoor de het niet meer werkt. Bedankt voor het advies. Weet jij ook wanneer ze dit gaan oplossen?? Ik gebruik versie 2.0.4!