Moeite met koppelen van Z-Wave

@PetervdK mij viel ineens op dat de twee z-wave plus Neo Coolcam wall plugs die buiten in de schuur zitten het niet doen terwijl ze het een tijd geleden wel een hele poos hebben gefunctioneerd.
Nou had ik ineens een helder moment (dat heb je soms)…

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat die stekkers in de kou zitten? Want in principe hebben die 2 te maken met de buiten temperatuur. Ook zit er nog een stekker in de garage, dat is het niet veel warmer en ook die heeft wat kuren ineens. Het is erg moeilijk te pinpointen waardoor dit mis gaat. Hopelijk is de versterker er morgen :muscle:.

Volgens de fabrikant specs zouden ze moeten functioneren tussen 0 - 40 graden. Nou is het nog geen 0 graden maar het is natuurlijk wel kouder geworden.

(Iemand) ervaring mee?

Hier voor de goede orde nog even een link naar een artikel waarin je kunt zien hoe je hem kunt demonteren. Daar wordt ook beschreven hoe je de plug kunt voorzien van een externe antenne.

Over de invloed van kou en ellende: het kán dat de Neo’s niet van kou houden, maar ter illustratie, ik heb simpele Tuya wifi lampen buiten hangen in een aan de onderkant open armatuur. In de onverwarmde berging hangt een tussenstekker en een PIR sensor + lamp.
Dit alles draait al ruim 2 jaar probleemloos, ook tijdens flinke vorst.

1 Like

Hangt al ruim 4 jaar in de schuur en nog nooit problemen mee gehad. Ook niet toen het in de schuur -7 graden was.

1 Like

Dan maar🤞 en hopen dat de signaal versterker het probleem oplost.

@PetervdK en @Peter_Kawa De Aeotec 7 is binnen. Heb hem ergens halverwege in een stopcontact gedrukt, gekoppeld via de ‘homey z-wave apparaten toevoeg optie’. Er was geen app voor ondersteuning aanwezig maar dat lijkt me ook niet nodig.

Heb direct de lampen aan de schuur proberen te schakelen en ze doen het :tada:!

Thanks a million!

(Kleine offtopic vraag: Heeft iemand toevallig enig idee of de ‘Tuya zigbee’ app van Johan Bendz nog wordt onderhouden? Er zijn veel mensen die een verzoek indienen ( ik ook ) maar er is sinds juli 2022 al geen update meer geweest volgens de release notes en ook geen reactie meer).

1 Like

Goed om te horen dat het nu werkt.

1 Like

Wellicht nodeloos om te zeggen maar dit werkt nog altijd als een trein!