Motion flow / lamp blijft vaak aan

Hallo.

Ik ben al een tijdje aan het proberen(met de hulp van jullie) om mijn flow met aquara motion sensors goed te krijgen. Helaas blijf ik merken dat de flows er soms mee stoppen en de lamp dan aanblijft staan. De lampen zitten in hue en via hue gekoppeld in Homey. De motion sensors zijn van Xiaomi aquara

Dit is de opzet die ik gemaakt heb maar helaas dus niet perfect werkt.


Heb al meerdere opzetten geprobeerd helaas werkt het nog niet zoals het zou moeten heeft iemand een idee?

Ik heb idd een topic gestart voor het maken van de flows . Nu zijn ze met de hulp gemaakt maar functioneert het nog niet zoals het zou moeten.

Ik had idd ook die andere kunnen aanvullen… Maarja :slight_smile:

Weet niet of je nog meer flows hebt, die je nog niet hebt gedeeld?
Met deze 2 flows ben je er niet…

Je hebt in de flows een “AND” maar je definieerd geen “ELSE”
Dan ga je situaties missen en loopt de boel vast.

Bijvoorbeeld: je zandloper is leeg dus flow2 gast lopen.
Maar nu is je zone nog actief… dan stopt hij dus door de “AND”

Er loopt nu geen zandloper meer, dus je lamp zal nooit uitgaan…

Volgens mij in de thread ook al de tip gegeven.
Opknippen die flows, meer flows is niet slecht. Dan begrijp je tenmiste wat ee gebeurt.
Als je flows met “AND” en “ELSE” gaat bouwen loop je het risico je eigen flows niet meer te begrijpen…

Maak aparte flows om die zandloper te starten en stoppen.
Moet zeggen dat ik zelf geen gebruik maak van zandloper. Ik gebruik de timer app. Die heeft alles wat ik gebruik in een simpele flowcard zitten.
Geen getob met timers resetten, timers leeg dan schakelen etc

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Waar ik zelf dan een beetje bij uitkom is het volgende.




Zou dit zo moeten werken of mis ik dan nog iets?

Alvast bedankt!

Ik vraag me dan ook af of ik de settings van de aquara sensor nog zou moeten omzetten of kan ik deze laten staan op die 5 seconden eerder dan de timer?

In je laatste flow zou ik de “AND” (kamer inactief) weglaten.
Voegt denk ik niets toe

Heb het een dagje zo draaien nu en het lijkt allemaal top te werken. Ik zal die laatste aanpassing nog doen bedankt voor de hulp!