Motion sensor philips hue

Goedenavond,
Ik probeer dmv lux waarden mijn homey de lampen aan de laten sturen. Wat ik wil is dat homey onder de 8 lux de lampen wat feller zet tot 15 lux. Heeft iemand een idee hoe dit in te regelen is?

Het probleem is ook dat homey alleen eens per 5 minuten de motion sensor lux waarde uitleest (zie bijlage).

Iemand tip?
Alvast bedankt!

Jurgen

Hey Jurgen,
Ter info, Homey leest niets uit, de sensors sturen een update als er een waarde (met een bepaalde hoeveelheid) is gewijzigd.

In je screenshot zie ik dat de meldings interval v.d. lux waarde min. 1s en max. 60s is.
Duurt het dan 5 minuten, als je de sensor even in het donker hangt, voordat er een luxwijziging wordt gestuurd?

Ik heb zelf geen lampen waarvan je de lux waarde kunt instellen, ik doe dan “dim relatief nivo +10%” (10 is willekeurig gekozen).
Flow voorbeeldje

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Als het je bedoeling is dat de lamp de gemeten waarde opkrikt naar 15 lux - dat gaat niet. Dan krijg je namelijk een jojo effect. Het is donker - het licht moet aan. Oh, nu is het licht - het licht moet uit. Hè, nu is het weer donker, dan moet het licht maar weer aan……

De sensor moet dus liever zo min mogelijk licht opvangen van de lamp. Met led is overigens mijn ervaring dat de lampen de sensoren maar beperkt extra lux opleveren. Wat je dan natuurlijk wel kunt doen is bijvoorbeeld met een rekensommetje een dim waarde bepalen die past bij een bepaalde lux waarde.

De Philips reageren in mijn ervaring meer dan snel genoeg onder normale omstandigheden voor het reageren op omgevingslicht. De instellingen die ze ziet geven dat ook aan, die tijden zijn in seconden.

Afhankelijk van de grootte van de helderheidswijzigingen kan de sensor vaker of minder vaak waarden opsturen. In Homey zie je niet echt goed hoe vaak, want als de lux waarde onveranderd is dan registreert Homey geen nieuwe waarden.

Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden.

Net aangeschaft en baal van die 5 minuten.
Probeer een zonnescherm af te stellen maar dat valt niet mee als ie eens in de 5 minuten een moment opname doorstuurt